۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
  • کد خبر: 221323
تحریم بندر شهید رجایی لغو شد

تحریمهای بین المللی بندر شهید رجایی با ورود کشتی تایوانی به این بندر در اواخر تیر ماه عملا لغو می شود.

به گزارش شانا، بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت بر و بحر ایران، مدیرعامل این شرکت کشتیرانی از فعالیت دوباره خطوط کشتیرانی خارجی در بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: شرکت وان های (Wan Hai) تایوان نخستین شرکت کشتیرانی است که با شکست تحریمها، فعالیت خود در بنادر را از سر می گیرد.

امید ملک بازگشت این خط کشتیرانی را حاصل پیگیریهای متعدد و همچنین در نتیجه سیاستهای دولت تدبیر و امید در رفع تحریمها دانست و گفت: نخستین کشتی این شرکت کشتیرانی با نام Wan Hai 512 در تاریخ 30 تیرماه برای حمل کالا وارد بندر شهید رجایی می شود تا بدین ترتیب نخستین خط کشتیرانی خارجی باشد که سرویسهای خود را به‌ صورت مستقیم به تجار ایرانی در بنادر کشور ارائه می کند.

ملک تصریح کرد: این خط کشتیرانی از دوم مرداد امسال نیز تردد خود از بندر شانگهای چین به بندر شهید رجایی را از سر خواهد گرفت که با این اقدام از «ترانزیت تایم» در مقایسه با سرویسهای ترانشیپی از بندر جبل علی، حداقل به مدت هفت روز کاسته می شود و همزمان به دلیل سایز کشتی به افزایش بهره وری بندر شهید رجائی کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی بر و بحر افزود: شرکت Wan Hai تایوان از اوایل ماه مارچ سال جاری میلادی و در پی توافقهای ژنو به‌ صورت آزمایشی اقدام به پذیرش کالا برای حمل به بنادر بوشهر و شهید رجایی کرده بود که از این پس و بر اساس توافقهای انجام شده تردد کشتیهای این خط در بنادر ایران بصورت منظم و تثیبت شده، انجام خواهد شد.

شرکت Wan Hai تایوان بیست و یکمین خط لاینر جهان از لحاظ سایز و نخستین خط برگزیده داخل قاره آسیا با ناوگانی متشکل از 99 فروند کشتی با ظرفیت 230،000 تی ای یو ( TEU) است.

بر اساس این گزارش، مجتمع عظیم بندری شهید رجایی به عنوان دروازه واردات، صادرات و تنظیم کننده نبض اقتصاد کشور طی سالهای اخیر حرکتی را برای جهانی شدن و گرفتن سهم بیشتری از حمل و نقل دریایی و تجارت بین المللی آغاز کرده و برای ایستادن در رتبه اول بنادر منطقه در افق چشم انداز 20 ساله کشور، برنامه های با هدف توسعه و افزایش کارایی و ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بندر به اجرا درآمده که ماحصل آن جذب بیش از 9 هزار میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی دراین بندر بوده است.

بندر شهید رجایی در سال 2011 میلادی با رشدی معادل 46 درصد، در میان 3500 بندر مهم دنیا با 28 پله صعود از رتبه 72 به رتبه 44 دست یافته است.

کد خبر 221323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =