ضرورت پایبندی سهامداران طرح زیرساخت سیراف به تعهدات خود

سهامدارانی که در طراحی و ایجاد شرکت زیرساخت طرح فراگیر پالایشی سیراف به تعهدهای خود عمل نکنند، کرسی خود را در هیئت مدیره شرکت از دست می دهند.

به گزارش خبرنگار شانا، در صورتی که برخی از شرکا به تعهدهای خود در ایجاد شرکت زیرساخت عمل نکنند، شرکت ملی پالایش و پخش و سایر شرکا افزایش سرمایه خواهند داد و این سهامداران در هیئت مدیره شرکت زیرساخت نقشی نخواهند داشت.

بر پایه این گزارش، هیچ سرمایه گذاری حاضر نخواهد بود که به دلیل تامین نشدن بموقع سهم خود در شرکت زیرساخت که 40 تا 50 میلیون دلار است، سرمایه گذاری 250 میلیون دلاری خود را به خطر بیندازد.

بر همین اساس شرکت ملی نفت ضمن تعیین تکلیف شرکتهایی که به تعهد خود عمل نکنند، در صورت لزوم به سرمایه گذاری نیز اقدام خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، در دوران ساخت و راه اندازی شرکت زیرساخت، مسئولیت این شرکت برعهده شرکت ملی پالایش و پخش است و در دوران بهره برداری، هیئت مدیره که از سوی شرکا انتخاب می شود، درباره چگونگی مدیریت این شرکت تصمیم گیری خواهد کرد.

همچنین اساسنامه شرکت در حال تهیه است که پس از نهایی شدن منتشر خواهد شد.

بر طبق اساسنامه وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش نقش رگلاتوری (نظارتی) را در تمام دوران ساخت، راه اندازی و بهره برداری طرح فراگیر پالایشی سیراف خواهند داشت.

کد خبر 221376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =