800 میلیون لیتر به ظرفیت مخازن سوخت کشور افزوده می شود

ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی با بهره برداری از 40 مخزن جدید در نقاط مختلف کشور، تا پایان امسال 800 میلیون لیتر افزایش می یابد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در توضیح این مطلب به خبرنگار شانا، گفت: مخازن متعددی با ظرفیتهای مختلف در نقاط مختلف کشور در دست ساخت است که ظرفیت ذخیره سازی سوخت کشور را به 13.3 میلیارد لیتر افزایش خواهد داد.

مصطفی کشکولی با بیان این که هم اکنون ظرفیت ذخیره سازی انواع فرآورده های نفتی در کشور، 12.5 میلیارد لیتر است، تصریح کرد: با بهره برداری از مخازن جدید، این ظرفیت به 13.3میلیارد لیتر افزایش خواهد یافت.

وی گفت: مهمترین و بزرگترین طرح ذخیره سازی فرآورده های نفتی با 300 میلیون لیتر ظرفیت، مربوط به منطقه ماهشهر است که با 95 درصد پیشرفت ادامه دارد.

کشکولی با بیان این که در شیراز نیز برای ذخیره سازی 160 میلیون لیتر فرآورده نفتی افزایش ظرفیت ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: طرح ساخت مخزن در این منطقه نیز به مرحله 91 درصد رسیده است.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: در ارومیه، بیرجند و ملایر نیز مخازن جدید سوخت با درصد پیشرفتهای متفاوت در دست ساخت است.

وی ظرفیت ذخیره سازی سوخت در انبار نفت ارومیه را 117 میلیون لیتر ( 82 درصد پیشرفت) بیرجند را 114 میلیون لیتر (82 درصد پیشرفت) و  انبار نفت ملایر  را نیز 68 میلیون لیتر (99 درصد) اعلام کرد.

کشکولی همچنین از ساخت مخازن جدید سوخت در گرگان، بجنورد و قم نیز خبر داد و گفت: ساخت این مخازن نیز هم اکنون در مرحله 90 درصد است.

به گفته وی، هم اکنون 1070 مخزن ذخیره سوخت در کشور وجود دارند که 12.5 میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی در آنها ذخیره می شود.

کد خبر 221377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =