آمادگی خطوط لوله برای تامین خوراک پتروشیمی مازندران

با موافقت وزیر نفت با ساخت یک واحد پتروشیمی در شرق مازندران، زیر ساخت های انتقال فرآورده های نفتی بمنظور تامین خوراک این واحد آماده است.

به گزارش خبرنگار شانا مدیر خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال با اشاره به موافقت وزیر نفت با ساخت یک واحد پتروشیمی در شرق مازندران، افزود: از هم اکنون زیرساخت های تامین خوراک این پتروشیمی توسط شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت کشور در این منطقه فراهم است.

هوشنگ رشیدی افزود: با توجه به سهم پایین استان در بخش صنعت بویژه صنعت نفت، بر اساس تصمیم استاندار و معاونت برنامه ریزی مازندران، شرق استان به منطقه آزاد نفتی تبدیل می شود که همسو با این رویکرد وزیر نفت نیز با ایجاد یک واحد پتروشیمی در شرق مازندران موافقت کرده است.

وی همچنین وجود اسکله های پیشرفته بندر امیر آباد و خط ریل راه آهن شمال را نیز یک فرصت برای حمل و نقل مواد اولیه و محصولات تولیدی پتروشیمی دانست و اظهار کرد: برای مصرف بهینه انرژی، کارگروه انرژی مازندران با دست اندرکاران صنعت نفت آغاز بکار کرده است.

بر اساس گزارش شانا قرار است یک واحد جی‌تی‌تی‌پی یا واحدهای پروپیلن محور در مازندران با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری احداث شود که بهمین منظور در بندر امیرآباد فضای مناسبی برای ساخت این واحد در نظر گرفته شده است.

احمدرضا حیدرنیا، مدیر طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفته است: یک واحد اینچنینی هم اکنون در بندر دیر در دست احداث بوده و قرار است مازندران دومین واحد کشور را در این زمینه احداث کند.

کد خبر 221493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =