۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
  • کد خبر: 221593
پروژه سیراف به صندوق توسعه ملی معرفی می شود

پروژه فراگیر سیراف از طرف وزارت نفت به صندوق توسعه ملی معرفی می شود، در همین حال مسئولیت فاینانس آن برعهده سرمایه گذار طرح است.

به گزارش شانا مسئولیت تامین مالی طرح فراگیر سیراف از طریق صندوق توسعه ملی و یا سایر روشهای تامین منابع برعهده سرمایه گذار خواهد بود.

همچنین درصدی از سهام شرکت باید از طریق بازار فرابورس عرضه شود؛ این در حالی است که سهامداران در باره مابقی سرمایه مختار هستند.

براساس برنامه از پیش تعیین شده وزارت نفت سرمایه گذاری را تضمین یا بیمه نمی کند، بلکه وزارت نفت حدود 50 میلیون دلار تضمین می گیرد و خود تضمینی نمی کند.

براین اساس وزارت نفت در اجرای طرح فراگیر سیراف تنها تامین خوراک به میزان 90 درصد ظرفیت اسمی را به مدت 12 سال تضمین خواهد کرد.

گفتنی است کل سرمایه گذاری این مجتمع که طبق گزارش اولیه وزارت نفت حدود 2.4 میلیارد دلار برآورد شده، ممکن است بدلیل امکان سنجی های اولیه با 25 درصد انحراف همراه باشد و در نهایت به حدود 3 میلیارد دلار نیز برسد.

به گزارش شانا طرح احداث فراگیر پالایشی سیراف از مجموعه طرحهایی است که اجرای آن با فراخوان وزارت نفت به بخش خصوصی واگذار می شود.

این طرح با هدف احداث ٨ پالایشگاه میعانات گاز در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی به ظرفیت ٤٨٠ هزار بشکه میعانات گاز( هر پالایشگاه ٦٠ هزار بشکه) اجرا می‌شود.



کد خبر 221593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =