انتقال تکنولوژی سی ان جی ایران به کشور روسیه

شرکتهای روسی برای دریافت تکنولوژی در حوزه سی ان جی از ایران اعلام نیاز کرده اند.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران با توجه به مذاکرات این شرکت در کنگره جهانی نفت در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: فناوری سی ان جی در کشور ایران یک فناوری کاملا تجاری و بلوغ یافته است و به همین دلیل شرکتهای روسی برای همکاری در این حوزه تمایل خود را نشان داده اند.

دکتر سعید پاک سرشت با بیان این که روسیه یک کشور قدرتمند در حوزه تکنولوژی است افزود: در حوزه های تجهیزات توزیع گاز نیز توانمندیهای خوبی در کشور وجود دارد و مدت زیادی است که از ساخت داخل برای شبکه توزیع و بخش عمده ای از تجهیزات و کالاها استفاده می کنیم.

وی با بیان این که کشور روسیه دارنده منابع قابل توجهی نفت و گاز است گفت: روسیه می تواند شریک خوبی برای ایران باشد و این پتانسیل وجود دارد که در خصوص برخی اقلام با آنها همکاری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: این ارتباط باید برنامه ریزی شده و حساب شده باشد.

پاک سرشت با مثبت ارزیابی کردن کنگره جهانی نفت افزود: حضور شرکتهای عمده و تاثیر گذار صنعت نفت و گاز، این کنگره را به یک اتفاق مهم در صنعت نفت و گاز بدل کرده است.

به گفته وی، این کنگره محل بسیار مناسبی برای برقراری ارتباط با حوزه های مختلف بود و آخرین دستاوردها، اقدامات انجام شده، برنامه ها و سیاستها در آن ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 500 شرکت در نمایشگاه جانبی این کنگره حضور داشتند و به ارائه دستاوردهای خود پرداختند.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران یادآورشد: از شرکت ملی گاز ایران نیز هیئتی به این کنگره اعزام شد و در جلسات، کنفرانس و نمایشگاههای مختلف ارائه موضوعات مرتبط با صنعت گاز حضور داشت.

به گفته وی، در کنار این موضوع، جلسه های مختلفی با شرکتها و سازمانهایی که به نوعی با شرکت ملی گاز ایران ارتباط دارند و داوطلب همکاری بودند نیز برگزار شد.

کد خبر 221598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =