بهره برداری از 152 باب جایگاه سی ان جی تا پایان سال

بهره برداری از 152 باب جایگاه عرضه سی ان جی تا پایان امسال جزو برنامه های شرکت ملی بخش است که 52 باب آن تاکنون راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به خبرنگار شانا گفت: از ابتدای امسال تاکنون 52 باب جایگاه سی ان جی در سراسر کشور به بهره برداری رسیده است و هم اکنون 2220 باب جایگاه سی ان جی در نقاط مختلف کشور فعالیت می کند.

مصطفی کشکولی افزود: تا پایان امسال نیز برای احداث یکصد باب جایگاه جدید برنامه ریزی شده است و با بهره برداری از آنها شمار مجاری عرضه سی ان جی کشور به 2320 باب خواهد رسید.

وی گفت: تا پایان سال گذشته مجموع جایگاههای سی ان جی احداث شده در کشور 1970 باب بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، توسعه جایگاههای سی ان جی در کشور را اقدمی موثر برای بهبود شرایط زیست محیطی خواند و افزود: هم اکنون روزانه 21 میلیون مترمکعب سی ان جی در کشور جایگزین 21 میلیون لیتر بنزین شده است و تا پایان امسال با احداث جایگاههای جدید به 23 میلیون لیتر افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: افزایش دو برابری کارمزد جایگاهداران، پرداخت 120 تومان کارمزد (به ازای فروش هر متر مکعب سی ان جی) به بخش خصوصی برای ساخت جایگاه در کلانشهرها و پرداخت کارمزد 140 تومانی (به ازای فروش هرمتر مکعب سی ان جی) به این بخش برای ساخت جایگاه سی ان جی در دیگر شهرها را از جمله اقدامهایی برشمرد که با نگاه بهبود شرایط زیست محیطی انجام شده است.

به گفته کشکولی امضای تفاهمنامه تامین قطعات یکهزار باب جایگاه سی ان جی با نماینده انجمن سازندگان کمپرسورهای سی ان جی و احداث سالانه 200 باب جایگاه (مجموع یکهزار باب) در کشور نیز اقدامهای دیگری هستند که همسو با توسعه صنعت سی ان جی و ایجاد شرایط بهتر زیست محیطی صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، همچنین توزیع بنزین پاک در برخی کلانشهرها از جمله تهران، کرج، اراک و تبریز را نیز اقدام موثر دیگری در زمینه سالم سازی محیط زیست برشمرد و گفت: هم اکنون 14 میلیون لیتر بنزین پاک در این کلانشهرها توزیع می شود و با افزایش تولید آن،توزیع این فرآورده نفتی در کلانشهر اصفهان نیز آغاز می شود.

به گفته کشکولی توزیع نفتگاز یورو 4 به میزان 6 میلیون لیتر در روز نیز گام مهم دیگری درجهت بهبود محیط زیست است.

کد خبر 221618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =