۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
  • کد خبر: 221644

مدیر عامل بورس انرژی گفت: با آماده شدن زیرساختها، عرضه نامحدود میعانات گازی در بورس انرژی به زودی آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، علی حسینی  با اشاره به عرضه میعانات گازی پالایشگاه ایلام در سال گذشته اظهار کرد: از تیر ماه امسال پالایشگاه خانگیران هم روزانه یک هزار بشکه از این محصول را در بورس انرژی عرضه می کند، ضمن اینکه به زودی بورس انرژی میزبان عرضه میعانات گازی پارس جنوبی خواهد بود.
حسینی افزود: ساخت تاسیسات و زیرساختهای مورد نیاز در مبداء بندر عباس که از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در حال احداث است به زودی پایان خواهد یافت.
وی تصریح کرد: هر زمان که امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران به بورس انرژی آمادگی خود را برای عرضه اعلام کند ما نیز بلافاصله عرضه ها را آغاز خواهیم کرد.
مدیر عامل بورس انرژی افزود: طبق توافقهای انجام شده حجم عرضه نامحدود خواهد بود که امیدواریم بتوانیم تقاضای موجود در داخل کشور را به طور کامل تامین کنیم.
وزارت نفت گزارش داد، پانزدهم تیر ماه امسال پالایشگاه خانگیران پس از پالایشگاه ایلام، اولین تجربه حضور خود در بورس انرژی را تجربه کرد که قیمت هر بشکه میعانات گازی پالایشگاه خانگیران، ٢ میلیون و ٩٥٠ هزار ریال تعیین شده بود.
شرکت ملی نفت ایران به عنوان عرضه کننده، قیمت پایه را تعیین می کند و خریداران و فروشندگان در یک نوسان ٢٠ درصدی نسبت به قیمت پایه امکان رقابت با یکدیگر را دارند و بدین ترتیب در بورس انرژی قیمت هر بشکه کشف می شود. مبنای معاملات عرضه میعانات گازی در بورس انرژی به صورت ریالی است.
کد خبر 221644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =