سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: هر ماه 700 میلیون دلار از پول نفت بر می‌گردد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس به نقل از وزیر امورخارجه گفت: هر ماه 700 میلیون دلار از پولهای بلوکه شده نفت، بر می‌گردد.

به گزارش خبرنگار شانا،‌ بهروز نعمتی، ظهر امروز( سه شنبه،31 تیرماه) با حضور در جمع خبرنگاران، نشست غیرعلنی وزیر امور خارجه با نمایندگان را تشریح کرد.

وی در پاسخ به این پرسش شانا که آیا در محتوای گزارش وزیر امورخاجه کشورمان، به پولهای بلوکه شده ایران که حاصل از صادرات نفت است، نیز اشاره شده است؟ تصریح کرد: بله، امروز اعلام کردند هر ماه 700 میلیون دلار از این پولها برگشت می‌شود.

نعمتی، در تشریح جلسه غیر علنی مجلس در جمع خبرنگاران نیز گفت: بحثهای امروز پیرامون غنی‌سازی، موارد اختلافی و زمان مذاکرات بود؛ آقای ظریف اعلام کرد که 1+5 بر این اعتقاد بودند که مذاکرات را در همین 6 ماهه به سرانجامی برسانند و هفته آخر نیز فشارهای زیادی آوردند تا مذاکرات به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: وزیر خارجه گفت عمده اختلافات در مورد ظرفیت و میزان غنی سازی است که آمریکاییها و گروه 1+5 پذیرفته‌اند تا خواسته‌های به حق ملت ایران را در نظر بگیرند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: جلسات دولت و مجلس از جمله در مباحث هسته‌ای ادامه دارد ولی در مقطع فعلی این نشست کافی بود.
به گزارش شانا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز با حضور در جلسه غیرعلنی مجلس درباره روند مذاکرات به نمایندگان گزارش داد.

گفته می‌شود: در ششمین دور مذاکرات هسته‌ای ایران،نمایندگان ایران و ١+٥، (جمعه ٢٧ تیرماه)، توافق کردند مذاکرات با هدف دستیابی به توافق جامع، چهارماه دیگر تمدید شود.


کد خبر 221648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =