ریلوانو لقمان در یادها باقی می ماند

دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با انتشار بیانیه ای از ریلوانو لقمان تقدیر کرد.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، در این بیانیه آمده است: شنیدن خبر درگذشت دکتر الحاجی ریلوانو لقمان، در نخستین ساعتهای روز دوشنبه در وین، سبب تاثر زیاد و عمیق این دبیرخانه شد، فکر و دعای ما در این لحظه های سخت همراه خانواده دکتر لقمان خواهد بود.

دکتر لقمان در طول حیات کاری طولانی و برجسته خود که  شامل حدود پنج دهه می شد، به مثابه یک خدمتگذار برای دولت نیجریه و صنعت نفت این کشور بود و به طور یقین نقش بسزایی در تاریخ اوپک بازی کرد.

ایشان در صنعت نفت جهان به عنوان چهره ای وفادار و از خود گذشته که منافع نیجریه و اوپک را همیشه در قلب داشت، شناخته می شوند.

خدمات وی به اوپک فهرستی طولانی دارد، دکتر لقمان به مدت 6 سال از سال 1995 تا 2000 میلادی دبیرکل اوپک بوده اند. همچنین ریاست کنفرانسهای اوپک را به مراتب در سالهای 1986 تا 1989 و نیز در سال 2002 بر عهده داشتند.

دکتر لقمان در طول حضورشان در دبیرخانه اوپک احترام همه وزیران و کارکنان این دبیرخانه را جلب کرد. تعهد و خدمات وی به اوپک مسله ای است که باید از آن یادکرد و آن را ستود.

دکتر لقمان به عنوان دبیرکل اوپک دستاوردهای زیادی کسب کردند که می توان به کمک به خروج سازمان از بحران مالی آسیا در سالهای 1998 و 1999 میلادی، مدیریت شرکت اوپک و کشورهای عضو در نخستین سلسله دیدارهای با عنوان کنفرانس احزاب (کوپ) سازمان ملل متحد، نظارت بر دومین نشست سران عضو اوپک در ونزوئلا در سال 2000 میلادی، و کمک به تحول گفت و گوی تولیدکننده-مصرف کننده اشاره کرد.

دکتر لقمان همیشه به دلیل تعهد و اشتیاقشان به نیجریه، اوپک و صنعت نفت و همچنین خنده های گرم، رفتار دوستانه و دیدگاه مثبت در یادها باقی می مانند.

دبیرکل پیشین اوپک، دکتر ریلوانو لقمان، در نخستین ساعات روز دوشنبه (30 تیرماه 1393) در وین درگذشت.

کد خبر 221654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =