آمادگی مجلس برای حمایت قانونی از سازندگان داخلی

مجلس آمادگی لازم را برای اصلاح قوانین دست و پاگیر و تصویب قوانین جدید برای حمایت از سازندگان داخلی دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز (سه شنبه،31 تیر) در نشست هم اندیشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت پشتیبانی و ساخت تهیه کالای نفت تهران با سازندگان داخلی با تاکید بر اینکه در سالهای گذشته در صنعت نفت بحث سرمایه گذاری برای بومی سازی تجهیزات و فعالیتهای پژوهشی مطرح شده است، گفت: امسال با وجود حمایتهای زیادی مانند، تصویب بند "ق" در بودجه 93 و استفاده صنعت نفت از 18 درصد منابع صندوق توسعه ملی، حمایتهای بی سابقه ای از وزارت نفت شده است.

رضا رحمانی با اشاره به ضرورت برگزاری جلسه های مشترک صنعت نفت با سازندگان داخلی گفت: مجلس هم اکنون آمادگی لازم را برای اصلاح قوانین دست و پاگیر و همچنین تصویب قوانین جدید برای حمایت از سازندگان داخلی دارد.

وی بومی سازی بسیاری از تجهیزات صنعت نفت را از آثار مثبت تحریمهای بین المللی در این صنعت دانست و گفت: امروز ما شاهد آن هستیم در دولت جدید فعالیتهای جدی ای برای حمایت از سازندگان داخلی در حال انجام است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه 106 ساله صنعت نفت کشورمان گفت: امروز با توجه به نیاز صنعت نفت این صنعت و بازارهای نفتی کشورهای همسایه پتانسیلهای خوبی برای توسعه ساخت داخل و صادرات خدمات فنی و مهندسی ایجاد شده است.

کد خبر 221658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =