10 گروه کالای استراتژیک صنعت نفت تا 3 سال آینده در داخل کشور ساخته می شود

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه وزارت نفت تمرکز اصلی خود را بر تقویت ساخت داخلی تجهیزات صنعت نفت در سال 93 قرار داده است گفت: هم اکنون برای تولید حداکثری 10 گروه کالای استراتژیک این صنعت در داخل کشور طی سه سال آینده برنامه ریزی شده است.

رکن الدین جوادی بعدازظهر امروز (سه شنبه 31 تیر ماه) در نشست هم اندیشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران با سازندگان داخلی به منظور اجرایی کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی با بیان این مطلب افزود: با توجه به سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، تمرکز بر حوزه ساخت داخل در وزارت نفت مورد تاکید بسیار قرار دارد.

وی به برنامه ریزی وزارت نفت برای داخلی سازی 10 گروه کالای مورد نیاز صنعت نفت اشاره کرد و گفت: نیازهای جاری نفت متاثر از این تصمیم نیست و قرار است با ساخت داخلی این کالاها نیازهای آتی صنعت نفت تامین شود.

جوادی با تاکید بر این که برای ساخت این کالاها باید با توجه به پتانسیل و تقاضای موجود برنامه ریزی شود، ادامه داد: در این زمینه شرکتهایی که از توان و قابلیت کافی برای ساخت این دست از کالاها برخوردارند شناسایی خواهند شد.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: فعال شدن مجموعه های پژوهشی کشور و فعالیت قابل توجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راس این مجموعه، نویدبخش تعاملات گسترده بخشهای پژوهشی و صنعتی کشور است و این تعامل می تواند در حداقل سازی وابستگی ما به 10 گروه کالایی مورد نیاز نفت سهم بسزایی داشته باشد.

جوادی گفت: امیدواریم با حمایت مجلس شورای اسلامی و دولت و نگاه حرفه ای به مسائل صنعت نفت چالشهای پیش روی این صنعت به خصوص در حوزه ساخت داخل یکی پس از دیگری از میان برداشته شود.


کد خبر 221663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =