دستور پوتین به پایان انحصار صادرات گاز گازپروم با خط لوله به چین

رئیس جمهوری روسیه دستور داد که انحصار گازپروم در صادرات گاز با خط لوله به چین پایان یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، روزنامه روسی ودومووستی به نقل از یک دستور از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: دولت روسیه باید دادن مجوز صادرات گاز از میدانهای جدید در مناطق سیبری شرقی و خاور دور را به تولیدکنندگانی به جز شرکت روسی گازپروم بررسی کند.

شرکت گازپروم مجوز انحصاری صادرات گاز با خطوط لوله را در اختیار دارد و در ماه مه گذشته یک قرارداد 400 میلیارد دلاری صادرات گاز به چین به مدت 30 سال با این کشور امضا کرد.

شرکت روسنفت، بزرگترین تولیدکننده نفت روسیه اعلام کرده است: در صورتی که شرکت گازپروم به دیگر تولیدکنندگان اجازه صادرات گاز به چین با خط لوله ای موسوم به "قدرت سیبری" را ندهد، از این شرکت به دادگاه شکایت خواهد کرد.

این روزنامه به نقل از دستوری که به تازگی توسط پوتین امضا شده است، گزارش داد: دولت روسیه باید اجازه صادرات گاز از میدانهای شرقی را برای شرکتهایی به غیر از شرکت گازپروم و مشارکت آنها در احداث زیرساختها را تا اول سپتامبر آینده بررسی کند.

شرکتهای روسنفت و نواتک روسیه سال گذشته میلادی با در اختیار گرفتن مجوز صادرات ال ان جی به خارج از روسیه ، انحصار گازپروم را در این زمینه شکستند.
کد خبر 221668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =