سرمایه گذاری 3 هزار میلیارد تومانی دولت در حوزه پژوهش و ساخت داخل

سه هزار میلیارد تومان تا پایان برنامه پنجم توسعه دولت، برای حمایت از شرکتهای غیردولتی در حوزه های پژوهشی و ساخت داخل هزینه می شود.

به گزارش شانا، معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست هم اندیشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت ساخت و تهیه کالای نفت تهران با نمایندگان سازندگان داخلی با اشاره به این که هم اکنون با عنایت و تدیبر رئیس جمهوری کشورمان از بودجه سه هزار میلیارد تومانی یاد شده مبلغ یکهزار میلیارد تومان آن آماده پرداخت به شرکتهای غیر دولتی دانش بنیات و سازندگان داخلی است، گفت: دولت برای تامین مالی پروژه های پژوهشی و علمی در بخش خصوصی هیچ مشکلی ندارد.

علی وطنی استانداردهای بین المللی و قیمت رقابتی را از معیارهای شرکتهای نفتی در حوزه ساخت داخل اعلام کرد و گفت: هم اکنون همه مسئولان بلندپایه نظام به این نتیجه رسیده اند که بزرگترین بازار صنعتی ایران صنعت نفت است.

معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست به ضرورت استفاده از فناوریهای جدید برای افزایش ازدیاد برداشت نفت و گاز از مخازن قدیمی کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده 130 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور وزارت نفت باید یک درصد ضریب بازیافت نفت را از مخازن کشور افزایش دهد.

وی تشکیل دو ستاد توسعه فناوری و نوآوری نفت، گاز و زغال سنگ و ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را نشان از اهمیت این معاونت به صنعت نفت و گاز دانست و گفت: بند "ق" بودجه سال 93 با پیگیری و تلاش این دو ستاد تهیه و تصویب شده است.

وطنی با بیان این که سازندگان صنعت نفت برای رسیدن به توسعه و پیشرفت در حوزه کاری خود باید ابتدا بتوانند بازار داخلی را در اختیار بگیرند، گفت: برای رسیدن به این هدف سازندگان باید صبر زیادی از خود نشان دهند.

معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی دارد در قالب ستادهای توسعه فناوری و نوآوری نفت، گاز و ذغال سنگ و بهینه سازی انرژی و محیط زیست و حتی به صورت بلاعوض از شرکتهای غیر دولتی دانش بنیان و سازندگان داخلی در صنعت نفت حمایت کند.

کد خبر 221683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =