۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
  • کد خبر: 221717
تولید او ام وی در لیبی و قزاقستان کاهش یافت

گروه نفت و گاز او ام وی اتریش امروز (چهارشنبه 1 مرداد ماه) از کاهش تولید نفت و گاز خود در لیبی و قزاقستان در سه ماهه دوم سال 2014 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروه نفت و گاز او ام وی امروز اعلام کرد که به دلیل مسائل امنیتی در لیبی و بروز مشکلات فنی در قزاقستان، تولید او ام وی در این دو کشور در سه ماه دوم سال جاری نسبت به سه ماه نخست پنج درصد کاهش یافته است.

به گفته او ام وی، این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری روزانه 297 هزار بشکه معادل نفت تولید کرده است که در مقایسه با تولید 311 هزار بشکه ای در سه ماهه نخست کاهش داشته اما نسبت به تولید در مدت زمان مشابه پارسال تغییری نکرده است.  

بنا بر این گزارش، سود حاشیه ای گروه او ام وی، که مقیاس اصلی سودآوری است، به دلیل افزایش تولید بنزین این شرکت در سه ماهه دوم به یک دلار و 92 سنت در هر بشکه افزایش یافت. این رقم در نیمه نخست سال جاری یک دلار و 63 سنت در هر بشکه و در سه ماهه دوم سال 2013 دو دلار و 48 سنت در هر بشکه بود.

تولید نفت او ام وی در لیبی که تا پیش از قیام سال 2011 که منجر به سرنگونی معمر قزافی شد، 10 درصد کل تولید این شرکت را به خود اختصاص می داد، از اواسط ماه مارس تاکنون به دلیل اعتراضها در میدانها و پایانه های نفتی بزرگ این کشور تقریبا صفر شده است.

بر اساس این گزارش، پایان محاصره یک ساله شورشیان در ماه آوریل به افزایش دوباره تولید نفت لیبی انجامید اما تولید نفت این کشور این هفته برای نخستین بار از آن زمان تاکنون کاهش یافت. 

به گفته او ام وی، هزینه های این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری 145 میلیون یورو (معادل 195 میلیون دلار) است که 110 میلیون یورو از آن در نتیجه توسعه دوباره ناموفق میدان نفتی قزاقستان و لغو یک مجوز اکتشاف در تونس است.

همچنین این شرکت اعلام کرد که به دلیل شناسایی بی نتیجه چند چاه در گابون، جزایر فارو و نروژ، هزینه های اکتشاف با افزایش قابل توجهی به 180 میلیون یورو رسید.

هزینه های اکتشاف این شرکت در سه ماهه دوم سال 2013 میلادی 137 میلیون یورو بود.

کد خبر 221717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =