تخصیص 10 میلیون متر مکعب گاز به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی

10 میلیون متر مکعب از مصارف گاز آذربایجان شرقی به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر بیش از هزار واحد کشاورزی و دامپروری این استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند است.

ولی الله دینی افزود: بخش کشاورزی و دامپروری به عنوان یکی از مهمترین محرک های اقتصادی، تاثیر بسزایی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارد، از این رو توجه به این بخش از طریق تامین انرژی پاک و قابل دسترس، زمینه ساز کاهش ضایعات و افزایش تولید و بهره‌ وری می شود.

وی با اشاره به اینکه پایین ترین نرخ گازبها به بخش کشاورزی تعلق دارد، تصریح کرد: توزیع گاز در بخش خانگی تنها هدف گازرسانی به روستاها نبوده، چراکه روستاها دارای پتانسیل و ظرفیتهای بسیار بالایی هستند.

وی ادامه داد: روستاها دارای منابع انسانی و منابع مادی نیز هستند، به همین دلیل تامین زیرساخت های انرژی و تقویت تولید کشاورزی علاوه بر ایجاد اشتغال موجب کاهش مهاجرت روستاییان و افزایش تولید ملی نیز می شود.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، تاکنون بیش از هزار مصرف کننده جز و 125 مصرف کننده عمده در بخش کشاورزی و دامپروری به شبکه سراسری گاز پیوسته است.

دینی تاکید کرد: انتظار می رود با اتخاذ تمهیدات و ارائه راهکارهای مناسب شاهد توسعه بخش کشاورزی استان و به تبع آن محقق شدن توسعه پایدار در کشور باشیم.

 

کد خبر 221726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =