سنای مکزیک بخش عمده ای از قوانین بلاتکلیف انرژی را تصویب کرد

مجلس سنای مکزیک روز دوشنبه (30 تیر ماه) تصویب بخش عمده ای از قوانین اصلاحات انرژی این کشور را تکمیل کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مجلس سنای مکزیک روز دوشنبه قسمت عمده ای از قوانین و مقررات طرح آزادسازی بازار نفت و گاز را به طور کامل تصویب کرد که بخش مهم برنامه اصلاح انرژی انریکه پنا نیتو رئیس جمهور این کشور است.

این بسته که شامل قوانین ثانویه موردنیاز برای اجرای اصلاحات انرژی است به منظور تصویب به کنگره فرستاده می شود. کنگره در چند روز گذشته روند لایحه های انرژی مصوب مجلس سنا را آغاز کرده است.

پنا نیتو امیدوار است که تصمیمش برای پایان دادن به انحصار شرکت دولتی نفت پمکس از سال 1938 تاکنون سبب رشد سریع تر اقتصاد مکزیک و پایان یک دهه کاهش تولید نفت این کشور، که دهمین تولیدکننده نفت خام در جهان است، شود.

همچنین کمیسیونهای کنگره مکزیک روز دوشنبه یک قانون هیدروکربنی مرتبط با اصلاحات انرژی را تصویب کردند که جزئیات مهم مجوزها و قراردادهای پرسود بالقوه تولید نفت و گاز را بیان می کند که قرار است به سرمایه گذاران بخش خصوصی ارائه شود.

بر اساس این گزارش، مجلس سنای مکزیک هفته گذشته این قوانین هیدروکربنی را تصویب کردند. 

قوانین ثانویه اصلاح انرژی با حمایت حزب اصولگرای انقلابی رئیس جمهور پنا نیتو در مجلس سنای مکزیک تصویب شد و احزاب میانه رو و چپگرای حاضر در سنا با این لایحه ها مخالفت کردند.

قوانینی که روز دوشنبه تصویب شد با فراهم کردن زمینه استقلال بودجه ای و مدیریتی برای کمیسیون ملی هیدروکربنها و کمیسیون تنظیم انرژی، قدرت جدیدی برای نظارت و اجرای بازار تازه گشوده شده انرژی ایجاد می کند.

در همین حال، دو لایحه دیگری که اواخر روز یکشنبه به تصویب مجلس سنای مکزیک رسید، اقدامات مدیریتی و شفاف سازی را برای شرکت پمکس و شرکت ملی برق مکزیک (سی اف یی) تعیین می کند.

این قوانین با ایجاد فضای رقابتی میان پمکس و سی اف یی، استقلال بودجه ای بیشتر و ساختار مالیاتی جدیدی را برای پمکس ایجاد می کند.

اصلاحات انرژی مکزیک به حق انحصاری پمکس در اکتشاف و تولید نفت و گاز این کشور پایان می دهد.

انتظار می رود که کنگره قوانین ثانویه انرژی را تا پایان ماه ژوئیه و اوایل ماه اوت تصویب نهایی کند.

کد خبر 221730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =