لغو تحریمها منجر به افزایش 20 درصدی صادرات نفت می‌شود

لغو تحریمها نه‌ تنها ظرفیت تولید نفت ایران را به چهار میلیون بشکه در روز می‌رساند، بلکه صادرات آن را نیز 20 درصد افزایش خواهد داد.

احمد پورفلاح، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به این که لغو تحریمها زمینه‌ساز رشد و توسعه هرچه بیشتر اقتصاد کشور می‌شود، گفت: براساس آخرین تحلیلها، در صورت توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 و لغو تحریمهای اقتصادی، حداقل رشد و توسعه اقتصادی کشور 18 درصد و توسعه صنعتی نیز به 10 درصد افزایش خواهد یافت.

وی به تاثیر لغو تحریمها بر روی صنعت نفت اشاره کرد و افزود: لغو تحریمها نه‌ تنها ظرفیت تولید نفت ایران را به چهار میلیون بشکه در روز می‌رساند، بلکه صادرات آن را نیز 20 درصد افزایش خواهد داد.

پورفلاح به اهمیت فزاینده سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز اشاره و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری یک نیاز ملی است، این موضوع فرا دولتی است و نمی‌توانیم تنها از دولت توقع داشته باشیم راه سرمایه‌گذاری را هموار کند، بنابراین برای سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز به تعامل قوای سه گانه نیاز داریم.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: در شرایط کنونی ریسک سرمایه‌گذاری در ایران بالا است که این ریسک باید کاهش یابد، در این صورت می‌توان به جذب سرمایه‌گذار خارجی در درازمدت امیدوار بود.

وی گفت: توانمندی و پتانسیل ایران برای جذب سرمایه‌گذاری افزایش یافته است که در صورت لغو تحریمهای اقتصادی و کاهش ریسک، سرمایه‌گذاری در تمامی حوزه‌ها افزایش خواهد یافت.

کد خبر 221732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =