ژاپن از ذخیره سازیهای امارات و عربستان استفاده می کند

مقامهای وزارت بازرگانی ژاپن امروز (چهارشنبه 1مرداد ماه) از آغاز استفاده از ذخیره سازیهای راهبردی امارات و عربستان در این کشور خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری النهار، توکیو به منظور پاسخگویی به تعهدات ذخیره سازی راهبردی خود، از این منابع که به امانت در این کشور گذاشته شده است، استفاده می کند.

ژاپن بر اساس تفاهمنامه ای، مخازن ذخیره سازی با ظرفیت 10.7 میلیون بشکه نفت را به عربستان و امارات اجاره می دهد که به این ترتیب برای این دو صادر کننده نفت، تاسیسات ذخیره سازی نزدیک به مشتریان نفتی آنها فراهم می شود و در مقابل توکیو از اولویت در استفاده از این ذخایر برای شرایط اضطراری بهره می گیرد.

بر اساس این گزارش، در راستای تقویت روابط ژاپن با امارات و عربستان، در سال آینده ظرفیت ذخیره سازی راهبردی ژاپن به به 12.6 میلیون بشکه افزایش می یابد.

مقامهای نفتی ژاپن تصریح کردند: برای تحقق هدف ذخیره سازی کافی به اندازه 90 روز و به پیروی از قوانین آژانس بین المللی انرژی، ما در صدد هستیم تا نیمی از ظرفیت مخازن ذخیره سازی امارات و عربستان را  به ذخایر راهبردی ملی ژاپن اضافه کنیم.

به دنبال وقوع فاجعه نیروگاه های هسته ای فوکوشیما که منجر به تعطیلی این نیروگاه ها شد، تقاضای نفت خام این کشور افزایش خیره کننده ای داشته است.

از سال ٢٠١١ که فعالیت این نیروگاه متوقف شد، واردات نفت و گاز برای تامین انرژی مورد نیاز، سالانه ٣٦ میلیارد دلار برای ژاپن هزینه داشته است.

کد خبر 221735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =