آنگولا به کمک انی در تولید نفت با نیجریه رقابت می کند

اکتشاف های تازه نفت در آنگولا و همکاری شرکت های بزرگ بین المللی در توسعه و تولید میدان های نفتی این کشور، آنگولا را امیدوار به افزایش چشمگیر نفت خود کرده است.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، شرکت انی ایتالیا با ارتقای تجهیزات تولید نفت آنگولا تا پایان امسال به دومین تولیدکننده نفت آفریقا برای رقابت با نیجریه، نخستین تولیدکننده نفت قاره سیاه، کمک می کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در پایگاه اینترنتی شرکت انی، این شرکت که مسئولیت تولید نفت بلوک 15-06 میدان های نفتی وست هاب آنگولا را به عهده دارد، امیدوار است در پنج ماه آتی تولید نفت خود را در این بلوک نفتی آغاز کند. برآوردها نشان می دهد این میدان نفتی 200میلیون بشکه نفت ذخیره دارد.

طبق برنامه انی تولید نفت بلوم یاد شده را در مدت کوتاهی به روزانه 80 هزار بشکه ارتقاء می دهد.

از سوی دیگر، با توسعه بلوک نفتی ایست هاب که تا سال 2016 به طول خواهد انجامید انتظار می رود تولید نفت این میدان نیز به روزانه 49 هزار بشکه برسد.

خوزه ماریا بوتلو، وزیر نفت آنگولا امیدوار است با آغاز تولید نفت این بلوک که یکی از هشت بلوک دریایی این کشور است، تولید نفت این کشور تا سال آینده میلادی به دو میلیون بشکه در روز برسد. آنگولا ماه گذشته روزانه یک میلیون و 660 هزار بشکه نفت تولید کرد.

رقیب آنگولا، یعنی نیجریه به طور میانگین روزانه دو میلیون و 150 هزار بشکه نفت تولید می کند.

در همین حال، یکی از بزرگترین توسعه های میدان های نفتی آنگولا ماه پیش به وسیله شرکت توتال فرانسه در بلوک 17 این کشور آغاز شد و هدف تولید آن 160 هزار بشکه نفت در روز است.

وزیر نفت آنگولا در مراسم بهره برداری از تجهیزات تولید، ذخیره و بارگیری انی در پروژه وست هاب گفت: باید به فکر کم کردن زمان کشف ذخایر نفتی و آغاز بهره برداری از آنها باشیم.

این مقام آنگولایی اعلام کرد انی در تلاش است تا زمان هشت ساله کشف تا بهره برداری نفت را به نصف آن کاهش دهد.

دیوید تامسون، تحلیلگر شرکت وود مکنزی، گفت: شرکت انی از مجموع 15 چاه اکتشافی در 12 چاه به نفت رسیده است و همچنان مناطق بالقوه ای باقیمانده اند که حفاری در آنها ادامه دارد.

کد خبر 221738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =