ظرفیت سوختگیری سی ان جی به 2.5 میلیون مترمکعب در ساعت رسید

ظرفیت سوختگیری خودروهای گازسوز در جایگاههای عرضه سی ان جی کشور با بهره برداری از جایگاه شهید کاظمی در غرب تهران به 2.5 میلیون مترمکعب در ساعت رسید.

به گزارش شانا، با بهره برداری از این جایگاه که در زمینی به مساحت 2500 متر مربع احداث شده است، شمار کنونی جایگاههای عرضه سی ان جی کشور به 2221 باب رسیده است.

جایگاه سی ان جی شهید کاظمی با ظرفیت چهارهزار متر مکعب در ساعت و با بهره گیری از هشت دیسپنسر و 16 نازل، قابلیت سوخت رسانی به بیش از پنج هزار خودرو را در شبانه روز دارد.

این جایگاه در کیلومتر 16 جاده مخصوص کرج احداث شده و با احداث آن ظرفیت ایجادشده برای سوخت رسانی به خودروهای گاز سوز کشور به دو میلیون و 494 هزار مترمکعب در ساعت رسیده است.

بر پایه این گزارش، با راه اندازی این جایگاه شمار جایگاه های CNG کشور به 2221 باب افزایش یافته و مجموع ظرفیت ایجاد شده در کشور به 2 میلیون و 494 هزار متر مکعب رسیده است.

هم اکنون سه میلیون و 200 هزار خودرو گازسوز در کشور فعال است که روزانه حدود 21 میلیون مترمکعب گازطبیعی فشرده شده(سی ان جی) از جایگاهها تحویل می گیرند. این مقدار سی ان جی معادل مصرف 21 میلیون لیتر بنزین در کشور است.


کد خبر 221744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =