گازپروم نفت تولید از میدان نفتی بدره عراق را آغاز کرد

شرکت گازپروم نفت تولید اولیه تجاری از میدان نفتی بدره عراق را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد، وزارت نفت عراق امروز (چهارشنبه اول مرداد ماه) اعلام کرد: شرکت روسی گازپروم نفت، بازوی نفتی شرکت گازپروم، تولید اولیه تجاری از میدان نفتی بدره در عراق را آغاز کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: تولید از میدان بدره روز دوشنبه گذشته (30 تیرماه) با میانگین روزانه 15 هزار بشکه در روز آغاز شده است و انتظار می رود که این رقم تا سال 2017 میلادی به 170 هزار بشکه در روز برسد.

عاصم جهاد، سخنگوی وزارت نفت عراق اعلام کرد: انتقال نفت از میدان بدره به منظور پر کردن مخازن نفتی و تهیه خوراک صادرات روز دوشنبه آغاز شده است.
 
کنسرسیومی متشکل از شرکتهای گازپروم، شرکت دولتی نفت ترکیه (پی.تی.ای.او) و شرکت  گاز کره جنوبی (کوگاز) در دور دوم مناقصه های نفتی عراق در سال ٢٠٠٩ موفق به دریافت حق امتیاز توسعه میدان نفتی بدره شدند.

شرکت گازپروم روسیه ٤٠ درصد، کوگاز ٣٠ درصد، پتروناس مالزی ٢٠ درصد و تی.پی.ای.او ترکیه ١٠ درصد از سهام پروژه توسعه این میدان نفتی را در اختیار دارند.

این کنسرسیوم به ازای تولید هر بشکه نفت خام از میدان بدره، پنج دلار و ٥٠ سنت پاداش دریافت می کند و هدف تولید خود را برای برداشت از این میدان ١٧٠ هزار بشکه در روز اعلام کرده است.

میدان نفتی بدره در شهر کات، مرکز استان واسط و در ١٨٠ کیلومتری جنوب شرقی بغداد واقع و ذخایر آن سه میلیارد بشکه برآورد شده است.

کد خبر 221750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =