گازپروم همچنان انحصار صادرات گاز با خط لوله را در اختیار دارد

مشاور اقتصادی کاخ کرملین اعلام کرد که شرکت روسی گازپروم همچنان انحصار صادرات گاز روسیه به خط لوله را در اختیار دارد.

 به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، آندری بلوسوف، مشاور اقتصادی کاخ کرملین و دستیار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه اول مرداد ماه) گفت: انحصار و مجوز صادرات گاز روسیه با خط لوله توسط شرکت گازپروم انجام می گیرد و همچنان ثابت باقی خواهد ماند.

تنها شرکت گازپروم مجوز صادرات گاز با خطوط لوله را دارد و ماه مه گذشته یک قرارداد 400 میلیارد دلاری صادرات گاز به چین به مدت 30 سال با این کشور امضا کرد.

دیگر شرکتهای روسی مانند شرکت روسنفت نیز اعلام کرده است که علاقه مند به صادرات گاز به شرق هستند.

روزنامه ودوموستی روسیه هفته جاری به نقل از یک دستور پوتین گزارش داد:  دولت روسیه باید دادن مجوز صادرات گاز از میدانهای جدید در مناطق سیبری شرقی و خاور دور را به تولیدکنندگانی به جز شرکت روسی گازپروم بررسی کند.

مشاور اقتصادی کاخ کرملین اعلام کرد: شرکت گازپروم همچنان مجوز انحصاری برای فروش گاز با خطوط لوله به خارج از روسیه را در اختیار خواهد داشت.

شرکتهای روسنفت و نواتک روسیه سال گذشته میلادی با در اختیار گرفتن مجوز صادرات ال ان جی به خارج از روسیه ، انحصار گازپروم را در این زمینه شکستند.
 
وی گفت: تولیدکنندگان دیگر به غیر از شرکت گازپروم شاید در کنسرسیومی برای توسعه شبکه خطوط لوله مشارکت کنند.
 
این مقام روس افزود: موضوع ها و برنامه های راهبردی دیگری وجود دارد که به محروم کردن گازپروم از انحصار صادرات گاز مربوط نمی شود.
کد خبر 221753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =