بورس تهران به زودی از بازدهی منفی خارج می شود

معاون بازار شرکت بورس با بیان اینکه گزارش 3 ماهه شرکت ها فراتر از انتظار بود، تاکید کرد که بورس تهران از این پس روند مثبتی به خود گرفته و به زودی از بازدهی منفی خارج می شود.

به گزارش  شانا، علی صحرایی اظهار کرد: بورس اوراق بهادار تهران در چند ماه گذشته دچار افت شد، اما انتشار اخبار سیاسی و اقتصادی و گزارش سه ماهه شرکتها سبب شد تا اوضاع بورس بهبود یابد، بنابراین کسانی که منتظر هستند تا قیمتها در بورس کاهش یابد، باید بدانند که قیمتها به پایین تر از این میزان نمی رسد.

معاون بازار شرکت بورس افزود: از سوی دیگر گزارش سه ماهه شرکتها فراتر از انتظار بود و سودهای خوبی در مجامع شرکتها تقسیم شد که این موضوع باعث می شود تا نگرانی سهامداران برطرف شود و دوباره به سمت بورس جذب شوند.

بر پایه اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار، وی در باره انتشار اوراق تبعی، گفت: هم اکنون اوراق تبعی در بورس منتشر می شود اما بنابه دلایلی سهامداران عمده با انتشار اوراق تبعی از صندوق توسعه خارج می شوند.

صحرایی به تاثیر بسته دولت برای خروج از رکود در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: عمده صنایع فعال در بازار سرمایه صنایع تولیدی هستند که طرح خروج از رکود و یا ارائه تسهیلات در فرآیند سودآوری شرکتها اثر مثبتی داشته است و سودآوری شرکتها را افزایش می دهد.

معاون شرکت بورس تصریح کرد: بنابراین حمایت های دولت از بازار سرمایه، انتشار اوراق تبعی،فضای مثبت سیاسی،چشم انداز آینده در خصوص کاهش سود سپرده های بانکی موجب شد تا اوضاع بورس بهبود یابد. به این ترتیب به طور قطع بازار سرمایه بهبود یافته و در آینده نزدیک از بازدهی منفی خارج می شود.

وی در باره عرضه اولیه سهام شرکتها، گفت: هم اکنون علاوه بر توقف عرضه های اولیه، شرکتی برای عرضه در بورس نداریم.


کد خبر 221768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =