نفتکش حامل نفت کردستان عراق در راه آمریکاست

امواج ماهواره ای منابع کشتیرانی از حرکت یک نفتکش حامل نفت خام کردستان عراق به مقصد یکی از پایانه های نفتی آمریکا خبر می دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، واشینگتن و بغداد، بنابر آمارهای دریافتی از امواج ماهواره ای منابع کشتیرانی، نفتکش «یونایتد کالاوروتا» حامل نفت خام اقلیم کردستان عراق تنها دو روز دیگر تا رسیدن به یک پایانه آمریکایی فاصله دارد، این در حالی است که واشیتنگتن نسبت به فروش مستقیم نفت خام از سوی منطقه کردنشین عراق ابراز نگرانی می کند.

بر اساس آمارهای موسسه رصد حمل و نقل کشتیرانی رویترز ای آی اس لایو، نفتکش «یونایتد کالاوروتا» حامل محموله نفت خام دریافتی از خط لوله مستقل صادرات نفت منطقه کردستان عراق که در ماه ژوئن از پایانه نفتی جیهان ترکیه حرکت کرده، قرار است فردا (شنبه چهارم مرداد ماه) در پایانه نفتی گالوستون در ایالت تگزاس آمریکا پهلو گیرد.

واشینگتن نسبت به فروش مستقیم نفت خام کردستان عراق که با دولت مرکزی عراق اختلاف هایی دارد، بارها ابراز نگرانی کرده است.

واشینگتن شرکتها و دولتها را برای نخریدن محموله های نفتی کردستان عراق تحت فشار گذاشته است اما منع کردن شرکتهای آمریکایی را از خرید محموله های نفتی متوقف کرده است.

کارلوس پاسکال، رئیس اداره امور انرژی وزارت امور خارجه آمریکا دیروز (پنجشنبه دوم مرداد ماه) به رویترز گفت: سیاست های واشینگتن در قبال فروش مستقل نفت خام کردستان عراق تغییر نکرده است اما امیدواریم که بغداد و اربیل هر چه سریعتر اختلافهای نفتی خود را حل و فصل کنند.

بغداد خریداران محموله های نفتی مستقل کردستان عراق را به اقدام قانونی تهدید کرده است.
 
 
کد خبر 221772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =