فناوریهای گازی روسیه از تحریمهای اروپا مستثنی می شود

منابع آگاه اعلام کردند که تحریمهای اروپا علیه روسیه تنها فناوریهای نفتی را شامل می شود و فناوریهای گازی از این تحریمها مستثنی خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، منابع آگاه اروپایی جمعه (سوم خرداد) اعلام کردند که رهبران اتحادیه اروپا به دنبال توافق درباره تحریم روسیه به دلیل اقدامهای آن در اوکراین هستند و این تحریمها احتمال دارد که شامل فناوریهای نفتی باشد اما فناوری های مربوط به بخش مهم گاز روسیه از این تحریمها مستثنی هستند.

دو منبع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، به نقل از یک نامه رسمی ارسال شده به روسای دولتهای اتحادیه اروپا از " اجماع درباره برخی ضوابط و قواعد اصلی" خبر دادند.

بنا بر اعلام نامه هرمان وان رامپوی، رئیس شورای اتحادیه اروپا، به دلیل لزوم تامین امنیت انرژی اروپا، تمرکز تحریمها روی فناوریهای دارای حساسیت، تنها بر بخش نفت و نه بخش گاز تاثیر می گذارند.

گانتر اوتینگر، کمیسر انرژی اتحادیه اروپا اوایل هفته گذشته تاکید کرده بود که وی هرگز از ایده تحریم فیزیکی عرضه انرژی حمایت نکرده است.

با این حال وی گفته بود: در صورتی که مسکو در حل و فصل بحران اوکراین کمک نکند، تحریم فناوری نفت و گاز برای تولید آینده انرژی این کشور می تواند مورد هدف قرار بگیرد.

بنا بر اعلام یک سند پیش نویس درباره امکان تحریم روسیه در روز پنج شنبه (دوم مرداد ماه)، ارائه یک سری از فناوریها به این کشور محدود می شود و می تواند توسعه طرح ساخت خط لوله گازی ساوث استریم را که برای صادرات گاز به اروپا از مسیر دریای سیاه طراحی شده است، به تاخیر بیندازد.

کد خبر 221776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =