برنامه اکسون برای تبدیل پالایشگاه تگزاس به بزرگ ترین پالایشگاه آمریکا

شرکت اکسون موبیل قصد دارد با توسعه پالایشگاه تگزاس، آن را به بزرگ ترین پالایشگاه در آمریکا تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از هوستون، منابع آگاه اعلام کردند: شرکت آمریکایی اکسون موبیل در حال بررسی یک طرح چند میلیارد دلاری برای توسعه پالایشگاه بیمونت ایالت تگزاس به بزرگترین پالایشگاه آمریکاست که نخستین سرمایه گذاری بزرگ پالایشی افزایش تولید شیل اویل (نفت رسی) این کشور است.

آنها اعلام کردند: اگر توسعه پالایشگاه 344 هزار بشکه در روز بیمونت اجرا شود، این طرح تا سال 2020 تکمیل می شود و ظرفیت آن دو برابر و واحد سوم تقطیر نفت خام نیز به آن افزوده می شود.

این منابع افزودند: پروژه های کوتاه مدت برای بازسازی و توسعه بیشتر واحدهای کوکینگ که به پالایش بیشتر نفت خام سنگین کمک می کنند، در حال اجراست.
 
اگر شرکت اکسون موبیل این طرح را پیش ببرد، این سرمایه گذاری بیشتر نشان می دهد که اکسون در حال شکستن مقام بسیاری از رقیبان بزرگ جهانی است که به دنبال فروش فرآورده های پالایشی خود در سرتاسر جهان هستند.

تود اسپیتلر، سخنگوی شرکت اکسون موبیل از اظهارنظر درباره امکان برنامه های توسعه ای پالایشگاه بیمونت خودداری کرد، اما گفت که این شرکت همیشه در حال ارزیابی برنامه های توسعه ای است.

مقامهای اکسون موبیل در حال بررسی طرح توسعه پالایشگاه بیمونت به حداقل 500 هزار بشکه در روز هستند که این رقم به ظرفیت پالایشگاه یاتون روگ لوئیزیانا اکسون نزدیک است.

بزرگترین پالایشگاه آمریکا، پالایشگاه 600 هزار و 250 بشکه در روز پورت آرتور ایالت تگزاس است.

اکسون در حال بررسی بزرگ تر کردن پالایشگاه بیمونت نسبت به پالایشگاه پورت آرتور است.
 
یکی از منابع اعلام کرد: مقامهای اکسون در حال مذاکره برای ظرفیت کلی 700 تا 800 هزار بشکه در روز پالایشگاه بیمونت هستند.
کد خبر 221778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =