کاهش زمان تعمیرات کمپرسورهای هوای فاز یک مجتمع پارس جنوبی

زمان تعمیرات کمپرسورهای هوای فاز یک مجتمع گازی پارس جنوبی با ایجاد تغییرات در پروسه تعمیرات کاهش یافت.

به گزارش شانا، مهندس ارشد کارگاه مرکزی مجتمع پارس جنوبی گفت: با ایجاد تغییرات در پروسه تعمیرات، زمان کارکرد بدون ایراد کمپروسورهای هوای فاز یک به 2 سال افزایش یافت.

مجید جوانمردی با بیان اینکه تعمیرات کمپرسور هوای فاز یک در مدت 45 روز محقق شده، افزود: تمام فرآیند تعمیرات در کارگاه مرکزی فاز یک انجام شده است.

وی با اشاره به انجام موفقیت آمیز جوشکاری روی روتور در کارگاه مرکزی و تراشکاری روتورها بصورت حلزونی و با محاسبات پیچیده، خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت کلورنس، تنظیمات دقیق روی بیرینگ، اصلاح جای تمام فیت پینها و بیرینگها روی دستگاه بورینگ و ریخته گری بدنه کمپرسور و ماشین کاری تمام قطعات، از جمله بدنه کمپرسور و نحوه جداسازی یا قطعه قطعه کردن با استفاده از تکنولوژی جدید از مهمترین این اقدام ها است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت کمپرسورهای هوا در پالایشگاهها اظهار کرد: کمپرسورهای هوا نقش تامین هوای ابزار دقیق را بر عهده دارد و در واقع از تجهیزات مهم پالایشگاه محسوب می شود.

به گفته وی، با تعمیر این دستگاه، هوای ابزار دقیق پالایشگاه اول توسط 3 عدد کمپرسور هوا با ظرفیت هر کدام 3 هزار و 300 متر مکعب بر ساعت تامین می شود.

 

کد خبر 221791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =