نصب و بارگیری آخرین جکتهای فاز 24 و 13 میدان پارس جنوبی

آخرین جکت های فاز 24 و 13 میدان گازی پارس جنوبی به ترتیب در مرحله نصب در دریا و بارگیری روی بارج هستند.

به گزارش خبرنگار شانا، معاون مدیرعامل شرکت صدرا در امور برنامه ریزی و سیستمها در مجمع سالانه عمومی سهام داران شرکت صدرا با بیان این که سال گذشته با توجه به گشایشهای اعتباری توسط کارفرما چهار جکت میدان گازی مشترک پارس جنوبی توسط این شرکت در موقعیت خود در خلیج فارس نصب شده است، گفت: هم اکنون نیز جکتهای آخر فازهای 24 و 13 به ترتیب در مرحله نصب در دریا و بارگیری روی بارج هستند.

تغییر در استراتژیهای شرکت صدرا 

کامران فروزان ورود به حوزه خدماتی صنعت نفت را از مامویتهای جدید این شرکت اعلام و تصریح کرد: حفاری و خدمات وابسته، مشارکت در توسعه و بهره برداری از میدانهای نفتی، بازسازی و نوسازی سکوهای نفتی و گازی به همراه ادامه ماموریتها و پروژه های قبلی از جمله برنامه های کاری جدید این شرکت است.

تفاهم صدرا و ایدرو برای ساخت 5 فروند سکوی حفاری

معاون مدیرعامل شرکت صدار در امور برنامه ریزی و سیستمها از امضا تفاهم نامه ساخت 5 فروند سکوی حفاری خود بالابر با سازمان ایدرو خبر داد و گفت: تلاش می شود این تفاهم نامه در مذاکرات با ایدرو به امضا برسد و قرارداد به شروع کار تبدیل شود.

وی همچنین انعقاد تفاهم نامه با شرکتهای خارجی در باره همکاری در حوزه فعالیت شرکت، مطالعه بازارهای داخلی و منطقه و ایجاد پتانسیلهای همکاری در زمینه پروژه های نفتی و کشتی سازی از جمله ساخت سکوهای نفتی و گازی برای کشور عراق، سرمایه گذاری در پروژه های نفتی و تفاهم با شرکت کالای نفت برای ساخت کشتی با تیراژ بالا را از دیگر برنامه های آتی شرکت صدرا دانست.

بر پایه این گزارش طرح توسعه فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ٥٦,٦ میلیون متر مکعب گاز ترش، ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی، ٤٠٠ تن گوگرد، دو هزار و ٨٧٠ تن ال پی جی و دو هزار و ٧٤٠ تن اتان در حال انجام است.

خرداد ١٣٨٩ قرارداد هشت فاز ١٣، ١٤، ١٩، ٢٠ و ٢١ و ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی برای توسعه ٣٥ ماهه این میدان مشترک گازی با پیمانکاران داخلی بسته شد؛ هم اکنون با گذشت حدود ٤٤ ماه از امضای قرارداد، فازهای ٢٢ تا ٢٤ در گروه فازهایی هستند که از پیشرفت فیزیکی خوبی نسبت به هشت فاز یاد شده برخوردارند. اعتبار کل طرح توسعه این سه فاز پنج میلیارد و ١٥٠ میلیون دلار و یکی از منابع تامین اعتبار فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی صندوق توسعه ملی است.

بر اساس این گزارش، مجری فاز ١٣ پارس جنوبی پیش از این در گفتگو با خبرنگار شانا از پیشرفت ٧٨,٢ درصدی بخش خشکی این فاز خبر داده و گفته بود: بر اساس اعلام پیمانکار این بخش (شرکت پتروپایدار ایرانیان) مرحله نخست (ترین یک) این پالایشگاه تا پایان امسال با گاز خشک و ترش فازهای ٦، ٧ و ٨ پارس جنوبی راه اندازی خواهد شد.

هدف از اجرای فاز ١٣ طرح توسعه پارس جنوبی تولید روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز، ٨٠ هزار بشکه میعانات گازی، ٤٠٠ تن گوگرد و سالانه یک میلیون تن اتان و ١,١ میلیون تن گاز مایع است.

کد خبر 221795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =