انجام بیش از 126 هزار متر حفاری در چهار ماه نخست سال

126 هزار و 746 متر حفاری چاه های نفت و گاز در چهار ماه نخست امسال توسط شرکت ملی حفاری ایران در مناطق خشکی و دریایی انجام شد.

 معاون مدیرعامل این شرکت در عملیات حفاری امروز (شنبه، 4 مرداد) در گفتگو با خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب اظهار کرد: در چهار ماه نخست امسال، 113 هزار و 357 متر حفاری در چاه های خشکی و 13 هزار و 389 متر در چاه های دریایی انجام شد.

مهران مکوندی افزود: در این دوره زمانی، حفاری 45 حلقه چاه به پایان رسید و  برای بهره برداری در اختیار شرکتهای متقاضی قرار گرفت که از این تعداد 34 حلقه در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، سه حلقه نفت مناطق مرکزی، سه حلقه نفت فلات قاره، یک حلقه مهندسی و توسعه نفت، 2 حلقه مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و 2 حلقه در قالب پروژه ها، تکمیل شده است.

وی گفت: از این چاه ها، 21 حلقه توسعه ای، 20 حلقه تعمیری، سه حلقه توصیفی و یک حلقه اکتشافی است که با پشتکار و تلاش شبانه روزی کارکنان عملیاتی و پشتیبانی شرکت، حفاری 6 حلقه چاه به مدت 138 روز زودتر از برنامه تعیین شده از سوی شرکتهای متقاضی انجام شد که از نظر ترخیص زودهنگام دکل حفاری و تولیدی شدن چاه ها، ارزش اقتصادی بالایی دارد.

مکوندی با بیان این که هم اکنون ٧٤ دستگاه حفاری خشکی و دریایی این شرکت برای پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت در مناطق خشکی و دریایی نفتخیز کشور در حال حفر چاه های نفت و گاز هستند، اظهار کرد: ناوگان حفاری شرکت ملی حفاری ایران هم اکنون در مناطق زیر پوشش شرکتهای ملی مناطق نفتخیز جنوب، مهندسی و توسعه نفت (متن)، فلات قاره، نفت مناطق مرکزی، نفت و گاز پارس و  مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران مستقر است. 

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری درباره پروژه هایی که این شرکت به صورت کلید در دست اجرا می کند، گفت: هم اکنون پروژه های حفاری فازهای یک و 14 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی، میدانهای نفتی آزادگان شمالی و جنوبی، یاران و آذر از سوی این شرکت در قالب پروژه های کلید در دست در حال اجراست.

وی با تاکید بر اولویت حفاری در میدان های مشترک، افزود: در پروژه های کلید در دست (EPD) علاوه بر تامین دکل، عملیات حفاری، خدمات فنی و ویژه که بنا به شرایط چاه مشتمل بر 20 نوع عملیات تخصصی می شود، تامین کالا و مواد و سایر خدمات پشتیبانی برعهده شرکت ملی حفاری است و چاه پس از تکمیل نهایی و به تولید رسیدن در اختیار شرکت بهره بردار قرار می گیرد.

کد خبر 221805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =