رایزنی برای حل مشکل شرکتهای پیمانکار ممنوع المعامله آغاز شد

شرکتهای تابعه نفت بر اساس دستور وزیر نفت، یک ماه فرصت دارند تا نسبت به رفع محرومیت شرکتهای پیمانکار و تهیه فهرستهای بروز شده و صحیح آنها اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار شانا، معاون امور مهندسی وزیر نفت در دومین جلسه اتاق فکر معاونت امور مهندسی که با حضور کارآفرینان و صاحب نظران صنایع ساخت و تولید داخلی برگزار شد، با بیان اینکه رایزنی برای حل مشکل شرکتهای پیمانکار ممنوع المعامله آغاز شده است، افزود: با اقدامهای انجام شده، مشخص شد در مواردی شرکتهای پیمانکاری به دلیل اطلاعات نادرست و قدیمی از سوی شرکتهای تابعه نفت ممنوع المعامله شده بودند که با توجه به استفاده هرچه بیشتر از ظرفیتهای موجود و با هدف پیشگیری از حذف غیرمنطقی و غیرقانونی این شرکتها، این موضوع در دستور کار معاونت امور مهندسی قرار گرفت.

سید عماد حسینی درباره روند حل این مشکل افزود: با دستور بیژن زنگنه، وزیر نفت مقرر شد شرکتهای تابعه، ظرف مدت یک ماه نسبت به بازنگری موضوع محرومیت شرکتهای پیمانکاری و تهیه فهرستهای بروز شده و صحیح اقدام و نتایج را به معاونت امور مهندسی منعکس کنند.

وی با بیان اینکه جلسه های اتاق فکر با هدف تعامل حداکثری با بخش خصوصی برگزار می شود، گفت : رویکرد جدید تعامل با بخش خصوصی، معاونت امور مهندسی را برآن داشت تا نمایندگان تشکل‌های صنفی به‌عنوان یکی از ذینفعان اصلی معاونت امور مهندسی محسوب شوند، به‌طوری‌که پس از راه‌اندازی اتاق فکر در این معاونت پایه های اصلی صنعت نفت، مبتنی بر توانمندی‌ همه بازیگران اصلی صنعت نفت از جمله بخش خصوصی، منظم‌تر شود.

حسینی با توجه به تقسیم بندی ذینفعان اصلی معاونت امور مهندسی آنها را به پنج گروه تقسیم و تصریح کرد: بر اساس این رویکرد اتاق فکر ذینفعان به پنج گروه کارآفرینان و صاحب نظران صنایع ساخت و تولید، متخصصان درونی صنعت نفت، قانون گذاران در حوزه انرژی، دانشگاهیان، آینده پژوهان و اصحاب رسانه تقسیم می شوند.

معاون امور مهندسی وزیر نفت افزود: جلسه های دوره ای منظمی در اتاق فکر با این گروه ها برگزار می شود تا بتوان نظرهای به دست آمده بین بخش خصوصی و دولتی را با هم هماهنگ کرد که حاصل جمع آنها خروجی مثبت و سازنده ای در صنعت نفت خواهد بود.

به گزارش شانا، در پایان این نشست کارگروه توسعه میدانها و تقویت پیمانکاران عمومی، کارگروه عارضه یابی، کارگروه لجستیک و زنجیره تامین، کارگروه نگهداری و تعمیرات و ارتباط با تعمیرکاران، کارگروه مطالعات و آینده پژوهی، کارگروه منابع انسانی و سرمایه های اجتماعی و کارگروه توسعه پایدار مربوط به اتاق فکر کارآفرینان و صاحب نظران صنایع ساخت و تولید مشخص شدند.

جلسه های اداری اتاق فکر معاونت امور مهندسی با حضور هر یک از 5 گروه اصلی ذینفعان، ماهیانه برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 221808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =