متنوع شدن سبد خودرو های داخلی ضروری است

تنوع در ساخت و تولید خودروهای با کیفیت داخلی سبب افزایش سطح رضایت مشتریان خواهد شد.

کارشناس خودرو در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: بازار های خودرو در ایران به دلیل انحصاری بودن نمی توانند سطح رضایت هموطنان را تامین کنند و باید  مدیران در کارخانه های خودرو سازی بویژه ایرانخودرو و سایپا به سلایق مشتریان خود بیش از پیش احترام بگزارند.

آرش قربانی افزود: سیاستهای جدید تولید در شرکت ایرانخودرو که از سوی مدیرعامل این شرکت اعلام شده می تواند نویدبخش تحولی بزرگ در صنعت خودرو سازی ایران باشد و بازگشت خودرو سازان فرانسوی به ایران یک موفقیت به شمار می رود.

وی با بیان این که خروج خودرو های پژو 405 و پیکان وانت از چرخه تولید اقدامی مثبت تلقی می شود گفت: جایگزین این خودرو ها باید بتواند سطح رضایت  مخاطبان را تامین کند و قیمتهای مناسبی برای قشر متوسط جامعه در نظر گرفته شود.

کارشناس خودرو ادامه داد: زیر ساختهای خودروسازی در ایران مطلوب است و در صورتی که برنامه ریزیهای کلان با نگاه بلندمدت در میان خودرو سازان  اجرایی شود ایران می تواند قطب بزرگ خودروسازی منطقه باشد.

وی افزود: ارتقای کیفیت و رعایت استانداردها یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای در دست گرفتن بازار در آینده است و بدون تردید خودروسازان فرانسوی در صورت حضور دوباره در ایران می توانند جانی تازه به صنعت خودرو سازی ایران ببخشند.

به گزارش شانا مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو  در مجمع عمومی این شرکت با بیان این که ایجاد مرکز تحقیق و توسعه مشترک با شرکت پژو سیتروئن در این قرارداد پیش بینی شده، از تولید دو محصول جدید پژو 301 و 2008 در فاز نخست همکاری  خبر داده و اظهار کرد: قرارداد با پژو  بر اساس تولید محصولات پژو و محصول مشترک با استفاده از توان قطعه سازان ایرانی و نه به صورت سی.کی.دی خواهد بود.

وی از توافق برای تولید محصول با شرکت رنو نیز خبر داد و گفته بود: در مرحله نخست همکاری با شرکت رنو، دو محصول «کلیو 4» و «کپچر» در نیمه دوم امسال به بازار عرضه می شود. یکی از این دو محصول در کلاس خودرو کوچک بوده و در هر 100 کیلومتر 5 لیتر سوخت مصرف می کند.

یکه زارع همچنین با اشاره به راهبرد ایرانخودرو در تولید مبنی بر عرضه 10 تا 15 محصول جدید تا سه سال آینده  تاکید کرده بود: از این تعداد سه محصول با برند ایرانخودرو طراحی و تولید خواهند شد.

وی از مذاکره با خودروسازان برتر چینی خبر داده و افزوده بود: قبلا مذاکراتی با دو شرکت چینی انجام شده که هم اکنون نیز با درنظر گرفتن مسایل کیفی مقرر شده محصولاتی جدید از این دو شرکت به بازار ایران عرضه شوند.

کد خبر 221812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =