نفت صادراتی تنها با نفتکشهای ایرانی به مقصد می رسد

نفت ایران را تنها نفتکشهای ایرانی می توانند حمل کنند و نفتکشهای دیگر هنوز قادر به حمل نفت ایران نیستند.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت در گفتگو با خبرنگار شانا درباره اینکه پس از توافق ایران با 1+5 مقرر شد نفت ایران توسط نفتکشهای شرکتهای دیگر حمل شود، گفت: درست است که چنین تصمیمی گرفته شد اما نفتکشهای کشورهای دیگر حاضر نیستند نفت ایران را به خاطر مسائل بیمه ای حمل کنند.

سید محسن قمصری درباره اینکه در صورت حل چنین مشکلی نفتکشهای ایرانی متضرر می شوند، چون هنوز تحریم نفتکشها برداشته نشده است، گفت: هم اکنون تنها نفتکشهای ایرانی، نفت ایران را حمل می کنند و کشور دیگری اجازه حمل نفت ایران را ندارد.

به گزارش شانا، محمد سوری، مدیرعامل اسبق شرکت ملی نفتکش چندی پیش در گفتگو با شانا با اشاره به اینکه شرکت ملی نفتکش به دلیل تحریمها، زیان هنگفتی دیده است و دیگر نمی تواند بار بین المللی حمل کند، گفت: پیش از تحریمها شرکت نفتکش ٨٠ درصد درآمد خود را از محل حمل و نقل بین المللی به دست می آورد و برای همه کشورهای نفتی دنیا بار حمل می کرد، ضمن آن که بیشتر کشتیها دو سربار بودند، در حالی که هم اکنون تنها نفت ایران را حمل می کنند و در واقع یک سر بار هستند.

وی با بیان اینکه حمل بار بین المللی نفتکش تقریبا صفر شده است، افزود: هم اکنون نفتکشهای ایرانی تنها نفت ایران را حمل می کنند و از هیچ مقصد دیگری نفت دریافت نمی کنند.

مشاور امور راهبردی وزارت نفت درباره اینکه آیا شرکت ملی نفتکش زیانده شده است، گفت: چون شرکتهای خارجی نمی توانند نفت ایران را حمل کنند پس این شرکت هنوز زیانده نشده است، در واقع شرکت نفتکش تنها شرکتی است که نفت ایران را برای شرکت ملی نفت حمل می کند، بنابراین، از این جهت بار دارند  ولی بار برگشت ندارند.

 

 

کد خبر 221821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =