گاز، بیشترین سهم را در تامین سوخت نیروگاهی دارد

دو جلسه در زمینه نحوه تامین سوخت زمستانی نیروگاههای تولید برق در کمیسیون انرژی مجلس برگزار شد. هم اکنون وزارت نفت، روزانه 5 میلیون متر مکعب گاز، بیشتر نسبت به پارسال، به نیروگاهها می دهد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار شانا، در خصوص آخرین هماهنگیها در کمیسیون مذکور درباره تامین سوخت زمستانی افزود: در این زمینه دو جلسه در کمیسیون برگزار شده است. 

حسین امیری خامکانی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی، وزارت نفت اکنون سوخت مایع کمتری به نیروگاهها می‌دهد و به جای آن از گاز استفاده می‌کند. 

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی، استدلال وزارت نفت را در جایگزینی گاز با سوخت مایع قانع کننده دانست و افزود: بنا به گفته‌ مسئولان، تولید گاز با بهره برداری از فازهای پارس جنوبی افزایش می‌یابد که می‌تواند نیاز نیروگاهها را به سوخت تامین کند. 

عضو کمیسیون انرژی افزود: هم اکنون وزارت نفت، روزانه ۵ میلیون متر مکعب گاز بیشتر از پارسال به نیروگاهها تحویل می‌دهد. 

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی گفت: بر اساس برنامه ریزی وزارت نفت، سوخت مورد نیاز نیروگاهها به طور کامل تامین خواهد بود.
 
وی افزود: وزارت نفت امیدوار است با افزایش تولید گاز بخش عمده‌ای از سوخت مورد نیاز نیروگاهی را با گاز تامین کرده و در صورت نیاز به سوخت کمکی در فصل زمستان نیز برای استفاده از سوخت مایع برنامه ریزی شده است. 

سخنگوی کمیسیون انرژی افزود: وزارت نفت تا اواخر ماه جاری، زمان بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی که امسال به تولید می رسند را دوباره ارزیابی خواهد کرد.

خامکانی افزود: وزارت نفت اطمینان داده است در صورت هر گونه کمبود گاز، سوخت زمستانی نیروگاهها تامین می‌شود. 

به گزارش شانا، هفته گذشته وزیر نفت در حاشیه حضور در کمیسیون انرژی، با بیان اینکه اکنون ١٠ ردیف گازی فازهای پارس جنوبی در مرحله وارد شدن به مدار بهره برداری است، افزود: امیدواریم تا پایان امسال روزانه ١٠٠ میلیون متر مکعب به توان تولید گاز کشور افزوده شود.

کد خبر 221822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =