افزایش زیان پمکس و پیش بینی کاهش تولید نفت خام

شرکت دولتی نفت پمکس مکزیک روز جمعه (3 مرداد ماه) از زیان 4.02 میلیارد دلاری این شرکت در سه ماه دوم سال 2014 میلادی و کاهش تولید نفت خام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت پمکس روز جمعه با اشاره به زیان 52.226 میلیارد پزو (معادل 4.02 میلیارد دلار) این شرکت در سه ماه دوم سال جاری، اعلام کرد که میانگین تولید نفت خام به پایین ترین سطح خود در دو دهه گذشته می رسد.  

بر اساس این گزارش، خسارت واحد پالایشگاهی پمکس سبب افزایش زیان این شرکت در مقایسه با خسارت 49 میلیارد پزویی پارسال شده است. 

به گفته پمکس، افزایش هزینه های فروش، کاهش ارزش داراییهای شرکت و افزایش مالیات به زیان گسترده در این منجر شده است.   

درآمد پمکس در مدت یاد شده با بالارفتن فروش داخلی و صادرات شرکت، چهار درصد افزایش داشته است. درآمد این شرکت در این مدت در مقایسه با 393 میلیارد پزو در مدت مشابه پارسال به 409 میلیارد پزو رسید.

به گفته این شرکت، وجود مقررات از پیش تعیین شده و افزایش هزینه های تولید سبب افزایش 13.2 درصدی (معادل 24.4 میلیارد پزویی) هزینه های فروش شده است. 

پمکس همچنین اعلام کرد که ارزش تأسیسات گاز طبیعی این شرکت در حوزه برگوس در شمال مکزیک 8.7 میلیارد پزو کاهش یافته است. 

وزارت انرژی مکزیک در تازه ترین برآورد خود اعلام کرد که میانگین تولید سالانه نفت خام این کشور به پایینترین سطح خود در دو دهه گذشته می رسد.

بنا بر این گزارش، میانگین تولید روزانه نفت خام پمکس در سه ماه دوم سال جاری به 2.468 میلیون بشکه رسید که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال دو درصد کاهش داشته است. کاهش 6 درصدی تولید نفت خام سنگین و افت اندک تولید نفت بسیار سبک سبب کاهش تولید این شرکت شده است. 

مکزیک دهمین تولیدکننده نفت خام جهان و سومین صادرکننده نفت به آمریکاست.

کد خبر 221835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =