افزایش حمله دزدان دریایی به نفتکشها در آسیا

دفتر بین المللی صنایع دریایی روز پنج شنبه (2 مرداد ماه) نسبت به بالا بودن تعداد حوادث ربوده شدن نفتکشهای کوچک در آبهای جنوب شرقی آسیا هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری ایلاف، مرکز مبارزه با دزدی دریایی، یکی از شاخه های دفتر بین المللی صنایع دریایی، اعلام کرد: از ماه آوریل 2014 تا کنون حداقل 6 مورد ربوده شدن نفتکش و سرقت محموله آنها در آبهای جنوب شرقی آسیا گزارش شده است.

براساس این گزارش، پیش از روند ربودن نفتکشها به منظور سرقت محموله های نفت، بیشتر حمله ها در این منطقه به هدف دزدی های کوچک از نفتکشها صورت می گرفت.

بوتنجال موکوندان، مدیر دفتر بین المللی صنایع دریایی، گفت: این حمله های جدی تاکنون نفتکشهای کوچک را که در حال حرکت در نزدیکی ساحل بودند هدف قرار داده است در نتیجه به این نفتکشها توصیه می شود اقدامات امنیتی علیه دزدی دریایی در این آبها را رعایت کنند و نسبت به نزدیک شدن مشکوک قایقهای کوچک هوشیار باشند.

وی افزود: تعداد حوادث دزدی دریایی در جهان از 138 مورد در ژانویه تا ژوئن سال گذشته به 116 مورد در مدت مشابه امسال کاهش یافته است.

موکوندان ادامه داد: تاکنون علاوه بر مرگ دو نفر، 200 نفر از اعضای خدمه نفتکشها به گروگان گرفته شده اند و پنج فروند نفتکش ربوده شده است اما هنوز تعداد حمله های دزدان دریایی سومالیایی، به 10 حمله در نیمه نخست امسال محدود می شود.

 

کد خبر 221837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =