ضرورت اصلاح ساختار سازمانی بهداشت و درمان صنعت نفت

اصلاح ساختار سازمانی بهداشت و درمان صنعت نفت سبب ارتقا سطح رضایت کارکنان و بهبود و ارایه کیفی تر خدمات می شود.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در نشست شورای مدیران سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: با وجود اینکه در این سازمان، افراد تحصیلکرده زیادی مشغول خدمت هستند، اما سمتهای سازمانی متناسب با آنها دیده نشده است، از این رو باید با مدیران ارشد صنعت نفت رایزنی های لازم انجام شود تا با اصلاح ساختار سازمانی افزون بر ارتقا رضایت کارکنان، شاهد ارایه خدمات کیفی تر و افزایش رضایتمندی باشیم.

حبیب الله سمیع با اشاره به اهمیت توجه به نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه سازمانی، گفت: باید به بهبود شرایط فعلی سازمان و ارتقاء کمی و کیفی نیروی انسانی سازمان بیش از پیش توجه شود.      

وی وضعیت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از نظر نیروی انسانی را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: باید با ایجاد انگیزه در بین کارکنان از حداکثر توان آنها در بخش های مختلف سازمان استفاده کنیم.       

تبیین استانداردهای نیروی انسانی در سازمان بهداشت و درمان

سمیع ادامه داد: هم اکنون قائم مقام وزیر نفت بر تبیین استاندارد نیروی انسانی در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تاکید دارد، از این رو باید بر اساس طرحی مدون و پنج ساله وضعیت فعلی و آینده این حوزه مهم و تاثیرگذار را ترسیم  و برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی کنیم.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با تاکید بر این نکته که در برخی از بخش های سازمان با کمبود نیروی انسانی رو به رو هستیم، افزود: برای رفع این کاستی، باید مطالعه علمی انجام شود تا با مشخص شدن استانداردهای هر حوزه و نیز چشم انداز پنج ساله سازمان زمینه برای مدیریت نیروی انسانی کارآمد فراهم و با ارایه آن به هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران این دغدغه نیز مرتفع شود.  

سمیع ضمن اشاره به وضعیت فیزیکی مراکز سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در مناطق مختلف کشور، خواهان توسعه برخی مراکز بر مبنای نیازهای سازمانی شد.  

وی بر ارائه خدمات کیفی و مستمر در مناطق عملیاتی تاکید کرد و گفت: برای افزایش رضایتمندی کارکنان مناطق عملیاتی حضور کارکنان سازمان بهداشت و درمان در قالب مراکز درمانی همراه با امکانات و تجهیزات پیشرفته ضروری است.

سمیع ادامه داد: بیمارستان فوق تخصصی نفت تهران و سایر بیمارستان های تحت پوشش سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در مناطق عملیاتی، ضمن اینکه برای ایجاد اطمینان خاطر در کارکنان و ارائه خدمات کیفی باید به بهترین شکل تجهیز شوند، وظیفه شرکت های مستقر نیز همیاری و کمک رسانی به این مراکز درمانی در مناطق عملیاتی است.  

ضرورت فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری  پیش از درمان

سمیع از ضرورت توجه به موضوع پیشگیری از بیماری تاکید کرد و گفت: سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت باید به نحوی برنامه ریزی کند تا توجه خانواده ها و همکاران را به سمت پیشگیری از بیماری معطوف سازد؛ هرچند این امر روندی زمان بر و طولانی مدت دارد اما با فرهنگ سازی می توان در آینده شاهد نتایج خوب و ارزشمندی در سطح صنعت نفت بود.

وی خواهان توجه به مقوله پزشکی خانواده شد و بر موضوع سلامت و بهداشت کارکنان و توجه بیش از پیش به این مقوله در بین خانواده ها تاکید کرد.

لزوم کنترل دقیق بر مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به معایب و محاسن سیستم بیمه درمانی صنعت نفت گفت: این سازمان همواره به عنوان یک پشتیبان و حامی تلاش کرده است تا دغدغه های روحی و جسمی همکاران را مرتفع سازد با این حال اعتقاد دارم که باید کنترل دقیقی بر مراجعات غیرضروری و تکراری انجام شود تا بتوان مدیریت مناسبی بر ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در سطح سازمان داشت.      

وی گفت: وظیفه فرد فرد ما در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت این است که جایگاه سازمانی را در سطح صنعت ارتقا دهیم که در این زمینه باید با رفع موانع و مشکلات و تبیین شرایط سازمان برای مدیران ارشد صنعت نفت، زمینه را برای ارتقاء کمی و کیفی خدمات سازمانی فراهم آوریم.      

کد خبر 221838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =