هزینه توسعه فضای سبز در منطقه ویژه پارس کاهش می یابد

هزینه توسعه فضای سبز منطقه ویژه پارس با همکاری سازمان منطقه ویژه پارس و اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان بوشهر کاهش می یابد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه پارس، مدیر عامل این سازمان در نشست با مدیر کل منابع طبیعی استان بوشهر با تاکید بر اهمیت فضای سبز در زندگی انسان ها به ویژه در مناطق صنعتی گفت: سازمان منطقه ویژه پارس از جمله سازمانهای پیشرو در مقوله توسعه فضای سبز در پارس جنوبی شناخته می شود و تاکنون نیز سرمایه‌گذاری بسیار زیادی در ایجاد، توسعه و نگهداری فضای سبز منطقه انجام داده است.

مهدی یوسفی با بیان اینکه تاکنون 550 هکتار فضای سبز در منطقه توسط سازمان منطقه ویژه پارس ایجاد شده است، افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی خاص منطقه پارس جنوبی که تقریباً نیمی از سال با پدیده باد های موسمی گرم و خشک مواجه است، ضروری است با همکاری و مشارکت اداره کل منابع طبعی و آبخیزداری استان بوشهر در زمینه انتقال تجارب در زمینه کشت گونه های خاص گیاهی فضای سبز منطقه بیش از پیش توسعه یابد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس مشارکت مردم را از مهمترین عوامل حفظ و توسعه فضای سبز در منطقه دانست و تاکید کرد: لازمه توجه به منابع طبیعی فرهنگ سازی در زمینه توسعه فضای سبز است که این امر جز با همکاری مردم میسر نخواهد بود.

وی افزود: سازمان منطقه ویژه پارس به عنوان متولی منطقه پارس جنوبی به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده توسعه فضای سبز مناطق سه گانه پارس را در دستور کار قرار دارد که این موضوع در قالب برنامه های مشترک با اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان بوشهر انجام خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر نیز در این نشست با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی  به عنوان مهمترین میراث بشر برای نسل آیندگان بر همه مردم ضروری است، افزود: خوشبختانه فضای سبز منطقه پارس جنوبی در شرایط خوبی قرار دارد و امیدواریم با فرهنگ سازی و درختکاری  گامی کوچک در حفظ این میراث مهم و ارزشمند بشری برداریم.

هوشنگ شریفی تعامل شرکتهای نفت، گاز و پتروشیمی استان بوشهر با اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر ا مثبت ارزیابی کرد و افزود:سازمان منطقه ویژه پارس اقدامات ارزشمندی در راستای توجه به محیط زیست انجام داده که این فعالیت های در خور تقدیر است.

هدایتی، مشاور رییس سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور نیز با بیان اینکه توجه به فضای سبز از مقوله های مهم زندگی بشر در کره خاکی است و تغییرات آب و هوایی تاثیرات خود را در زندگی بشر خواهد گذاشت، بنابراین لازم است فضای سبز را در محیط پیرامون زندگی انسان توسعه دهیم.

وی نیز فضای سبز منطقه را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: کشت گونه های گیاهی به صورت پایلوت، مشارکت مردم و همکاری خیران درخت کار از مهمترین عوامل حفظ و توسعه فضای سبز در هر منطقه خواهد بود.

کد خبر 221841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =