معاملات در بورس کالا براساس نرخهای بین المللی انجام می شود

شرکت بورس کالای ایران روز شنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: قیمت محصولات پتروشیمی، فرآورده های نفتی، فولادی، کشاورزی و طلا از فردا (یکشنبه) بر اساس قیمت بورسهای منطقه‌ای و جهانی معامله می شود.

به گزارش شانا، رویکرد مناسب و منطقی دولت به بازار سرمایه باعث شده است تا فعالان بورس دیگر شاهد کنترلهای غیر منطقی و تعیین قیمتهای دستوری در تالار بورس کالای ایران نباشند. از این رو پس از آزادسازی قیمت محصولات پتروشیمی در حدود سه هفته گذشته که با ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت، قیمت سایر محصولات نیز در بورس کالای ایران براساس نرخهای بین المللی کشف خواهد شد.

بر پایه اعلان سازمان بورس و اوراق بهادار، به اعتقاد کارشناسان، واقعی شدن قیمت محصولات علاوه بر حذف دلالان و واسطه ها، به تعادل بازارها نیز کمک می کند. همچنین تحلیلگران اقتصادی براین باورند که با واقعی شدن قیمت کالاهای مختلف از طریق مکانیزم شفاف بورس کالا، بار بزرگی از روی دوش دولت برای کنترل بازارهای مختلف برداشته می شود چراکه تک تک معاملات انجام شده در بورس کالا قابل رصد و پیگیری است و امکان فرار مالیاتی نیز در بورس کالا وجود ندارد.

کد خبر 221845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =