۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
  • کد خبر: 221857
قیمت خرید کود اوره به زودی اعلام می شود

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه دولت می بایست تا ابتدای تیرماه قیمت خرید کود اوره از پتروشیمی ها را مشخص می کرد، گفت: به زودی این قیمت توسط دولت اعلام می شود.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در گفتگو با خبرنگار شانا با یادآوری این که چند سالی است که کشورمان با وارد مدار شدن خط نخست پتروشیمی پردیس در تولید کود اوره به خودکفایی رسیده است، گفت: هم اکنون ضمن تامین نیاز داخلی، 50 درصد از تولید این محصول به خارج از کشور صادر می شود.

علی محمد بساق زاده  تولید سالانه کود اوره کشور را چهار میلیون و 400 تن اعلام و تصریح کرد: متوسط مصرف این محصول طی پنج سال اخیر در کشور سالانه دو میلیون تن بوده است.

قطع یارانه کود اوره

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در باره قیمت کود اوره در داخل کشور گفت: طی سالهای اخیر بخشی از هزینه خرید این محصول از مجتمعهای پتروشیمی با استفاده از یارانه دولتی در اختیار کشاورزان قرار می گرفت، در حالی که دو سه سالی است که دولت در خرید کود اوره از مجتمعهای پتروشیمی از یارانه استفاده نمی کند.

بساق زاده با اشاره به افزایش قیمت خوراک، سوخت و دستمزد نیروی انسانی در مجتمعهای پتروشیمی از ابتدای امسال، گفت: هم اکنون دولت در حال بررسی میزان افزایش قیمت خرید کود اوره از مجتمعهای پتروشیمی است.

هر یک کیلو کود اوره 612 تومان

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: هم اکنون هر یک کیلو کود اوره 612 تومان از مجتمعهای تولیدی خریداری می شود.

به گزارش شانا، شرکت‌های بزرگ تولیدکننده کود اوره همچون پتروشیمی‌های کرمانشاه، شیراز، خراسان شمالی و پردیس عسلویه از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کود اوره پتروشیمی هستند که دلیل گرانی قیمت این فرآورده را افزایش قیمت گاز طبیعی اعلام می‌کنند.

مجتمع‌های پتروشیمی برای تولید کود اوره به طور مستقیم به خوراک گاز طبیعی نیاز دارند که براساس اعلام شرکت‌های پتروشیمی، با افزایش قیمت گاز، بهای کود اوره تولیدی این واحدها نیز افزایش یافته است.

بیش از 90 درصد از زمینهای کشاورزی آهکی و با pH بالا بوده و این مسئله سبب کاهش راندمان جذب عناصر ریز مغذی است که از اهمیت بالایی در رشد و نمو گیاهان برخوردار هستند، استفاده از کودهای اوره با پوشش گوگردی سبب افزایش راندمان کشاورزی کشور خواهد شد.

استفاده از این نوع کود نه تنها برای مزارع شالیزار که بطور کامل در آب غوطه ورند، بلکه برای تمام اراضی کشاورزی توصیه شده است، زیرا صرف نظر از مزایایی که ذکر شد، گوگرد به عنوان یک ماده حیاتی در ساختمان پروتئینها، به عنوان کاهنده PH خاکها و در نتیجه ایجاد شرایط جذب عنصر ریز مغذی بویژه آهن و روی که مردم کشور ما در فقدان میزان آهن و روی رکورد دار اند، موثر است.

کد خبر 221857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =