خط لوله نفت مرزی آمریکا و مکزیک عامل افزایش قتل و آدم ربایی

همزمان با توسعه شبکه‌های خطوط لوله نفت در مرز آمریکا و مکزیک، شمار قتل، درگیری و آدم ربایی در این منطقه افزایش خیره کننده ای داشته است.

به گزارش خبرگزاری ریا نووستی، هزاران مایل خط لوله نصب شده در جنوب غربی آمریکا به دلیل آنکه بخش زیادی از آن از املاک خصوصی عبور می‌کند، بدون هرگونه نظارتی رها شده‌اند.
 
در نتیجه این مناطق تبدیل به مکان مناسبی برای قتل و فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر شده‌اند.

بر اساس این گزارش، بخش غالب این خط لوله در زیر زمین است اما طولانی بودن محل عبوری که با عرض 100 فوت در بالای خط لوله ساخته شده است،‌ موجب شده تا امکان نظارت دائمی بر آن وجود نداشته باشد و خلافکاران بتوانند از آن به عنوان مکان امنی برای فعالیت‌های خود و یا حتی عبور غیرقانونی از مرز استفاده کنند.

به گزارش بلومبرگ، شمار کشته شدگان در این منطقه در 15 سال گذشته به 5 هزار و 570 نفر رسیده است.

هم اکنون نیز با استقبال مکزیک از سرمایه‌گذاری‌های جدید در صنعت انرژی خود، انتظار می‌رود تا شرایط این منطقه وخیم‌تر از قبل شود.

گولیرمو دومیکز، نماینده کمیسیون ملی هیدروکربن مکزیک در این باره گفته است: تعدادی از شرکت‌های آمریکایی کوچک و بزرگ به مکزیک می‌آیند و ما علاقه داریم تا با همه نوع شرکت کار کنیم.

کارلوس روا، مدیر شرکت دولتی پیمکس مکزیک نیز گفته است که انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری‌های خارجی سالانه 30 میلیارد دلار برای ایجاد چاه‌ها،‌خطوط لوله و کارخانه‌های جدید هزینه کنند.

کد خبر 221912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =