تولید مواد زیست تخریب پذیر بر پایه پلی اتیلن در پژوهش و فناوری

شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی طرح تولید مواد زیست تخریب پذیر بر پایه پلی اتیلن به همراه نشاسته و اکسو پراکسیدانت ها را اجرا و به دانش فنی مربوطه دست یافته است.

به گزارش شانا بر اساس اعلالم شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از این محصول می توان در بسته بندی مواد غذایی، سفره های یکبار مصرف، کیسه های خرید و ... استفاده کرد.

محصولات نهایی این شرکت در کاربردهای بسته بندی غذایی و سایر کیسه ها موفق به اخذ گواهینامه زیست تخریب پذیری بر اساس استانداردهای اروپایی از کشور بلژیک شده است.

با توجه به کاربردهای وسیع و تولیدات روز افزون پلاستیکها، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی طی سالیان اخیر طرحی را در زمینه انجام پروژه های پژوهشی تولید مواد پلیمری زیست تخریب پذیرآغاز کرده که نتایج قابل توجهی در این زمینه به دست آمده است.

با توجه به نقش کیسه های پلی اتیلنی در آلودگی محیط زیست، تقریبا تمامی کشورهای پیشرفته و حتی بسیاری از کشورهای خاورمیانه از جمله امارات متحده عربی استفاده از کیسه های زیست تخریب پذیر را اجباری کرده اند، به طوری که پیش بینی می شود تا پایان سال 2014 میزان تولید جهانی کیسه های زیست-تخریب پذیر بالغ بر 2.38 میلیارد دلار باشد.

کد خبر 221917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =