1400 کیلومتر از خطوط منطقه 5 انتقال گاز پیگرانی می شود

پیگرانی 1400 کیلومتر از خطوط منطقه 5 عملیات انتقال گاز امسال انجام می شود.

مدیر منطقه 5 عملیات انتقال گاز در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: عملیات پیگرانی این منطقه براساس برنامه ریزی انجام شده از نیمه آبان ماه سال جاری آغاز می شود.

سعید توکلی افزود: برای پیگرانی 1400 کیلومتر از خطوط منطقه، 150 روز زمان برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیگرانی تمیز کننده خطوط لوله دوم، سوم، چهارم و هشتم سراسری نیز در یک دوره 37 روزه برنامه ریزی شده بود که بدلیل تمیز بودن خطوط لوله و با هماهنگی ستاد این شرکت و دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، به سال آینده موکول شد.

توکلی تاکید کرد: برنامه ریزی و اجرای پیگرانی هوشمند نیز با محوریت و اولویتهای ستاد شرکت انتقال گاز در سال جاری انجام می شود.

به گفته مدیر منطقه 5 عملیات انتقال گاز، این منطقه با انجام تعمیرات اساسی واحدهای تاسیسات خنج و فراشبند 3 و تعمیرات اساسی 48 هزار ساعته واحد سوم نورآباد، افزایش قابلیت اطمینان در فرآیند انتقال پایدار را حاصل کرده است.

به گزارش شانا، حوزه عملیاتی منطقه 5 انتقال گاز از استان بوشهر بعنوان جنوبی ترین منطقه ساحلی از آبهای خلیج فارس شروع می شود و با عبور از بیابانهای خشک و گذر از رودخانه های وحشی جنوب استان فارس و بخشی از استان کهگیلویه و بویر احمد در ارتفاعات زاگرس، تا بیش از ٢٦٠٠ متر از سطح دریا را در می نوردد و راه خود را تا حریم حوزه استحفاظی با منطقه دو عملیات ( اصفهان ) ادامه می دهد.

بر پایه این گزارش، این خط انتقال در مسیری بطول ٤٥٠٠ کیلومتر، (خطوط انتقال گاز به قطرهای ٤ تا ٥٦ اینچ) از دورترین نقاط کشور به مناطق شهری و روستایی انتقال می یابد.

بر همین اساس، این خطوط که در سطح استانهای فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و بخشی از خوزستان پراکنده است، روزانه بیش از ٤٠٠ میلیون مترمکعب گاز را از پالایشگاههای منطقه پارس جنوبی، فجرجم در کنگان، دالان در فراشبند و پارسیان در خوزی مهر فارس دریافت و از طریق خطوط لوله و تأسیسات تقویت فشار، به دورترین نقاط کشور و مبادی مصرف انتقال می دهد.

انتقال این ذخایر و منابع از منطقه جنوب غربی کشور و سواحل خلیج فارس بعنوان گلوگاه انتقال حدود ٧٠ درصد انرژی گازی، بسیار حائز اهمیت و استراتژیک است که بخشی از این مأموریت توسط نیروهای منطقه پنج عملیات انتقال گاز انجام می شود.

کد خبر 221920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =