خودروی جدید امداد و نجات شرکت نفت و گاز کارون عملیاتی شد

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون از عملیاتی شدن خودرو جدید امداد و نجات این شرکت با 112 ابزار و تجهیزات کمک رسانی پیشرفته خبر داد.

 به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، محسن دهانزاده درباره ادوات پیش بینی شده در این خودرو، گفت: قیچی‌ های هیدرولیک برای قطع کردن لوله و میله ‌های فلزی، اره موتوری چند منظوره با قدرت 3.5 کیلو ولت برای برش قطعات بتنی و لوله، موتور برق جوشکاری، ادوات اطفاء حریق دستی، دستگاه برش هوا، جلیقه نجات، قایق بادی، انواع نردبان، برانکارد، جرثقیل تلسکوپی با بازوی 6 متری و قدرت 5 تن (پالفینگر) از جمله امکانات این خودرو است.

وی افزود: مشخصات فنی این خودرو و ادوات آن طبق استاندارد 100- IPS-G-SF  تهیه شده و به تازگی به ناوگان ایمنی و آتش نشانی شرکت نفت و گاز کارون پیوسته است.

دهانزاده اظهار کرد: از آنجایی که تاسیسات نفت و گاز به‌ صورت بالقوه پر خطر هستند و احتمال وقوع آتش سوزی در آنها وجود دارد، توجه به HSE و استقرار تجهیزات مناسب در این زمینه، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با اشاره به این‌ که این شرکت به سایر شرکتهای نفتی و شهرداری اهواز نیز خدمات ارایه می دهد، گفت: بدون شک ورود این خودرو به ناوگان شرکت در کاهش زیانهای ناشی از حوادث احتمالی در سطح این شرکت تاثیر گذار خواهد بود.

شرکت نفت و گاز کارون یکی از شرکتهای بهره برداری زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که حوزه عملیاتی آن در کلان شهر اهواز تمرکز دارد.

کد خبر 221922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =