سیاست دولت واردات بنزین یورو 4 است

سیاست دولت واردات بنزین یورو چهار است، بنابراین مجتمعهای پتروشیمی‌ها نمی‌توانند این نوع فراورده را تولید کنند.

به گزارش خبرنگار شانا،‌ حسین امیری خامکانی،‌سخنگوی کمیسیون انرژی، با بیان اینکه در حال حاضر فضای حاکم بر روابط بین الملل بازتر شده است، افزود: سیاست دولت مبنی بر واردات بنزین یورو چهار است و به طور حتم کشور نمی‌توانست در خط تولید پتروشیمی‌ها  بنزین یورو چهار تولید کند.

امیری خامکانی با اشاره به قانع شدن نماینده سوال کننده از وزیر نفت در خصوص کیفیت بنزین تصریح کرد: واردات بنزین یورو چهار تا خودکفایی تولید این نوع فراورده در کشور ادامه می‌یابد، ضمن اینکه کیفیت بنزین وارداتی کنترل می شود به نحوی که مسئولان وزارت نفت در کمیسیون اعلام کردند در مبدا یک ناظر مستقل بر کیفیت بنزین وارداتی نظارت می کند.

وی افزود: بنزین در مقصد توسط وزارت نفت و دستگاههای نظارتی کنترل می‌شود اما آن چیزی که اهمیت دارد سیاست تولید و مصرف است که مبتنی بر واردات بنزین یورو چهار است.

گفتنی است: در حال حاضر حجم بنزین وارداتی به ١٠ میلیون لیتر رسیده و  کلانشهرهای کشور برای توزیع بنزین یورو ٤ در اولویت قرار گرفته‌اند. هم اکنون ١٦ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ در پالایشگاه امام خمینی(ره) شارند و روزانه ٢ میلیون لیتر در پالایشگاه تبریز تولید می‌شود.

 

 

کد خبر 221926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =