رئیس روسنفت خواستار تغییر ساز و کار مالیات نفتی روسیه شد

رئیس شرکت روسنفت پیشنهاد داد ساز و کار مالیات نفتی روسیه تغییر کند و مالیات بر اساس سود تعیین شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روزنامه ودوموستی روز دوشنبه (6 مرداد ماه 93) گزارش داد که ایگور سچین که ریاست بزرگترین تولید کننده نفت روسیه را به عهده دارد خواستار تغییر ساز و کار کنونی تعیین مالیات نفتی بر اساس قیمتهای جهانی نفت، شده است.

بر اساس این گزارش، صنعت نفت روسیه سالهاست که برای به نتیجه رسیدن مالیات بر پایه سود تلاش می‌کند و حمایت سچین از این خواسته می‌تواند به پذیرفته شدن این خواسته کمک کند؛ خواسته‌ای که با توجه به کاهش تولید نفت به دلیل افزایش هزینه‌ها و فرسودگی میدانهای نفتی، برای فعالان صنعت نفت روسیه بسیار حیاتی است.

به نوشته روزنامه ودوموستی، سچین نامه‌ای به ایگو شاوالف، معاون اول نخست‌وزیر روسیه نوشته و پیشنهاد کرده است که مالیات نفتی بر اساس سود تعیین شود.

وی همچنین در نامه خود از پیشنهاد وزرای دارایی و انرژی برای کاهش عوارض صادراتی و افزایش مالیات استخراج مواد معدنی به منظور متوازن کردن ساز و کار مالیات صنعت نفت، انتقاد کرد.

وزارت دارایی روسیه پیش از این با مالیات بر اساس سود به دلیل دشواری انجام محاسبات آن مخالفت کرده بود.

دولت روسیه می‌کوشد با بهبود رژیم مالیاتی خود، تولید بیشتر نفت خام و فرآورده‌های پالایشی را رقم بزند. این کشور در سال 2011، ساز و کار موسوم به 60-66 را اجرا کرد که بر اساس آن عوارض گمرکی نفت خام و بیشتر فرآورده‌های سبک نفتی کاهش می‌یافت.

کد خبر 221942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =