ورود سیستم حمل و نقل برقی به کشور تا پایان سال 93

تا پایان امسال خودروها و اتوبوسهای برقی وارد سیستم حمل و نقل تهران خواهند شد.

به گزارش شانا، اقبال شاکری، عضو شورای شهر تهران با تشریح برنامه‌های جدید سیستم حمل و نقل پایتخت گفت: بیش از یک چهارم تاکسیهای شهر تهران فرسوده بوده و باید از رده خارج شوند.

وی با اشاره به موضوع جایگزینی خودروهای فرسوده افزود: جایگزینی خودروهای فرسوده به ویژه اتوبوس و تاکسی در شهر تهران از برنامه‌هایی است که در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.

شاکری تصریح کرد: در حال حاضر یک سوم اتوبوسها و بیش از یک چهارم تاکسیهای موجود در پایتخت فرسوده به شمار می‌روند و باید از رده خارج شوند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: خودروهای فرسوده باید در طول برنامه پنج ساله با خودروهای نو جایگزین و از رده خارج شوند و بخشی از آن نیز باید با خودروهای برقی جایگزین شود.

وی گفت: وارد کردن خودروهای برقی هم از نظر هزینه و هم از نظر صرفه‌جویی در انرژی به نفع سیستم حمل و نقل عمومی کشور است و در نهایت صرفه‌جویی حاصل از آن برای کمک به خرید خودروها هزینه می‌شود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران عنوان کرد: با وجود هزینه بالای خرید اتوبوسهای برقی، بزرگترین اتفاقی که تا پایان امسال در سیستم حمل و نقل تهران رخ می‌دهد ورود خودروها و اتوبوسهای برقی و انتقال این تکنولوژی به کشور است.

کد خبر 221954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =