۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
  • کد خبر: 221972
توسعه فعالیتهای اکتشافی در میدانهای نفتی کنیا

مدیر عامل شرکت اکتشافی آفریقا اویل کانادا روز دوشنبه (6 مرداد ماه) از احتمال پیوستن شرکت دیگری برای گسترش اکتشاف نفت در شمال کنیا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کیث هیل روز دوشنبه اعلام کرد که آفریقا اویل و شرکت اکتشافی چند ملیتی تولا اویل در نظر دارند از شرکت دیگری برای گسترش اکتشافهای نفتی در شمال کنیا کمک بگیرند.

این دو شرکت چند ذخیره نفتی را در بلوک 13 تی و 10 بی بی حوزه نفتی لوکیچار واقع در شمال کنیا کشف کردند که میزان نفت آن ها 600 میلیون بشکه برآورد شده است.

کارشناسان می گویند که میزان نفت این ذخایر بدون در نظر گرفتن ذخایر 3.5 میلیارد بشکه ای کشف شده در اوگاندا برای ساخت خط لوله کفایت می کند. 

هیل تصریح کرد: ممکن است از شریک دیگری برای توسعه حوزه لوکیچار کمک بگیریم اما زمان آن مشخص نشده است. 

اکتشافهای نفتی در اوگاندا و کنیا و همچنین ذخایر گازی کشف شده در تانزانیا و موزامبیک، شرق آفریقا را به منطقه ویژه ای برای اکتشاف منابع هیدروکربنی تبدیل کرده است.

کنیا، اوگاندا و رواندا برای نظارت بر مطالعه امکان سنجی و طراحی اولیه ساخت خط لوله هزار و 300 کیلومتری با هدف انتقال نفت به سواحل کنیا مشاوره کرده اند.

مدیران تولا اویل و آفریقا اویل در ماه آوریل اعلام کردند که در نظر دارند طرح توسعه کنیا را برای اکتشافهای خود تا پایان سال 2015 میلادی به دولت این کشور ارائه دهند.

بر اساس این گزارش، آفریقا اویل امتیاز اکتشاف بلوکهایی را نیز در اتیوپی و منطقه نیمه خودمختار پانتلند در سومالی در اختیار دارد.

به گفته هیل، آفریقا اویل قصد دارد در سال جاری و سال آینده 1.6 میلیارد دلار برای عملیات اکتشاف در بلوکهای نفتی این سه کشور سرمایه گذاری کند.

وی افزود: بودجه ناخالص شرکت در  سال جاری 800 میلیون دلار است و انتظار داریم که بودجه ناخالص سال آینده نیز به همین میزان باشد اما هنوز رقم آن تصویب نشده است.

بنا بر این گزارش، آفریقا اویل و شریکش ماراتن اویل کنیا، که واحد شرکت نفتی چندملیتی ماراتن اویل آمریکاست، در بلوک 9 شمال کنیا گاز کشف کرده اند. 

مدیر عامل تولا اویل گفت: در حالی که میزان گاز این بلوک هنوز ثابت نشده است و آزمایشها همچنان ادامه دارد اما پیش بینی کرده اند که چاه سالا 1 در این نیم تا یک تریلیون متر مکعب گاز داشته باشد.

 

کد خبر 221972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =