اروپا خواستار مذاکره با روسیه برای حل اختلافات گازی شد

کمیسیون اروپا خواستار گفتگو با روسیه در موضوع صادرات گاز به اوکراین شد.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، دفتر رسانه‌ای کمیسیون اروپا دوشنبه (6 مرداد ماه 93) از پیشنهاد این کمیسیون برای تشکیل یک جلسه مشورتی میان گانتر اوتینگر، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا و الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه درمسکو خبر داد.

روسیه هنوز به این درخواست پاسخی نداده است.

در بیانیه دفتر رسانه‌ای کمیسیون اروپا آمده است: ما پیشنهاد دادیم یک دور دیگر از جلسات مشورتی در سطح وزرا تا پایان این هفته با موضوع گاز در مسکو برگزار شود و هم اکنون منتظر واکنش روسیه هستیم.

بر اساس این گزارش، موضوع اصلی این جلسه ادامه رایزنی‌های سه جانبه بین اتحادیه اروپا، روسیه و اوکراین با هدف یافتن یک راه حل برای موضوع فروش و قیمت گاز به کی اف است.

همچنین موضوع بدهی‌های گازی اوکراین به روسیه نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

از سرگیری صادرات گاز روسیه به اوکراین از اهمیت بالایی برای اتحادیه اروپا برخوردار است. زیرا بدون این گاز، اوکراین قادر به تکمیل ظرفیت تاسیسات ذخیره‌سازی زیرزمینی خود تا پیش از زمستان امسال نخواهد بود.

این تاسیسات زیرزمینی، منبع اصلی ذخیره گاز برای تامین نیاز اتحادیه اروپا در زمان مصرف حداکثری به دلیل کاهش دمای هوا هستند.

در حالی که اوتینگر پیش از این گفته بود که کمیسیون اروپا قادر است تا پایان تابستان موضوع گازی روسیه و اوکراین را حل کند اما تاکنون هیچ پیشرفتی در این خصوص حاصل نشده است.

کد خبر 221977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =