واردات فرآورده های نفتی انگلیس بیشتر از صادرات آن شد

واردات فرآورده های نفتی انگلیس سال گذشته میلادی برای نخستین بار در طول 30 سال گذشته از صادرات این فرآورده ها فراتر رفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، اداره  انرژی و تغییرات اقلیمی انگلیس (دی یی سی سی) در گزارش سالانه خود اعلام کرد: انگلیس سال گذشته میلادی و برای نخستین بار در 30 سال گذشته فرآورده های نفتی بیشتری وارد کرد.

تحلیلگران می گویند که انگلیس احتمال دارد به دلیل تعطیلی پالایشگاههای خود، همچنان وابسته به واردات نفت از خارج باقی بماند.

انگلیس سال گذشته میلادی 26.2 میلیون تن فرآورده نفتی مانند گازوئیل، نفت سفید و سوخت جت از پالایشگاههای خود صادر کرد، اما به دلیل تعطیلی دو پالایشگاه بزرگ نفتی خود، 28.2 میلیون تن واردات فرآورده های نفتی داشت.

پالایشگاه نفت کوریتون در شهر اسکس در نیمه دوم سال 2012 و پالایشگاه گرنگ موث در خور فورث اسکاتلند از اکتبر 2013 برای چند هفته تعطیل شدند.

این اداره اعلام کرد: تعطیلی این پالایشگاهها منجر به افت 6 درصدی تولید فرآوردهها شده است.

تحلیلگران صنعتی پیش بینی می کنند که به دلیل اینکه پالایشگاههای بیشتری به منظور رقابت از سوی دیگر مناطق تعطیل می شود، واردات فرآوردههای نفتی انگلیس افزایش یابد.

آمریتا سن، تحلیلگر ارشد نفتی در موسسه انرژی اسپکتس گفت: انگلیس احتمال دارد به دلیل اینکه بسیاری از پالایشگاههای آن در معرض خطر تعطیلی به دلیل پایین بودن حاشیه های پالایشی هستند، به یک واردکننده عمده فرآورده های نفتی تبدیل شود.
کد خبر 221997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =